Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Polo, 1.6 fra 1999 - "gearproblemer"

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2009 kl. 08:05

Hej Jeg har en Polo fra 99. Den har kun kørt 57.500. Mit problem er, at jeg synes den til tider kan svær at skifte gear på. Det drejer sig især om, at få den i bakgear, hvor den til tider er meget "svær" og til tider oplever jeg at den ikke har ramt bakgearet ordentligt. Jeg oplever ikke andre problemer med den. Er der nogen gode råd at hente her og nogen med lignende erfaringer? Sidst rettet: 21/7-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2009 kl. 10:28

Hej
Nej, det er kun når jeg skifter til bakgear. Det sidder oppe ved 1. gear, hvor gearstangen skal trykkes ned for at få den i bakgear.
Nej, det er ikke altid. Kun til tider. Måske mest når jeg starter den om morgenen for at køre på arbejde.
Jeg bruger den dagligt.

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

21-07-2009 kl. 20:10

Hej Jacob,

Jeg har selv en Golf4 1,6 fra 1999 med samme gearkasse, som den der sidder i din Polo. Geakassen er svag i den årgang Polo du har inkl. min Golf4 1,6.

Jeg har fået ny gearkasse i min Golf4 - det vil sige den tidligere ejer har fået gearkassen skiftet. Der skulle en helt ny gearkasse til.

Så hvis jeg var dig vil jeg være meget opmærksom på gearkassen. Jeg ved ikke om man kan gøre noget forebyggende for, at holde gearkassen længere i live?

Sidst rettet: 21/7-09

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2009 kl. 10:36

Hej Søren
Tak for svar. Jeg ved heller ikke om man kan gøre noget forebyggende. Min bilviden er stærkt begrænset, men jeg synes ikke mit problem er så stort (endnu) og den har kun kørt 57k, så jeg vil vente længst muligt inden jeg foretager mig noget.

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2009 kl. 10:36

Tak for svar. Jeg ved heller ikke om man kan gøre noget forebyggende. Min bilviden er stærkt begrænset, men jeg synes ikke mit problem er så stort (endnu) og den har kun kørt 57k, så jeg vil vente længst muligt inden jeg foretager mig noget.