Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 206CC - kvalitet?

B K

B K
bruger siden
06-01-2004

02-07-2005 kl. 20:08

Hej er ked af at høre du er blevet skuffet over CC'eren Jeg har en ener til salg, har aldrig fejlet noget 02 model 34000 km sølvmetal sportpakke m.m. har aldrig været maskinvasket, ASO, Ring gerne for mere info. 20140321

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-07-2005 kl. 21:36

Umiddelbart har jeg heller ikke droppet CC tanken helt, vil bare gerne høre lidt om forskellene (om nogen?) årgangene imellem...

B K

B K
bruger siden
06-01-2004

02-07-2005 kl. 21:52

2001 modellen har ikke boardcomputer det er den eneste synlige forskel. med 206 eren kan se meget slidt ud hvis ikke der er passet godt på den. Det vigtigste er at bilen ikke har fejl og at motoren ikke klikker det er der en del af dem der gør - og kan ikke umiddelbart helbredes :-).

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2005 kl. 13:49

Må sige det overrasker mig en del, altså at der har været så mange problemer med en CC'er... Især når man tænker på bilens alder, 2001 det er små fire år... Så burde bilen jo virke uden problemer....

Men er det et generelt problem ved bilen, eller er det blot nogle enkelte eksemplarer?
(et særtilfælde???)

Kører som nævnt en VW Golf idag, der har aldrig været startproblemer, lidt småt er der jo altid - men aldrig noget der har krævet Falck-assistance.

Tilgengæld kan det nævnes, at min første bil - en Mazda 626 LX fra 1986 er den mest driftsikre bil jeg nogensinde har haft...
På trods af alderen startede bilen hver gang, selv ved -17 grader - helt uden brok... Udgiftskronerne på bilen blev små 1.000 kr. over en 2 årig periode ifm. reperation efter et tyveriforsøg...

Mazda laver bare ikke så sjove/spændende biler - altså udover deres MX-modeller...

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2005 kl. 15:17

Jeg kører 206 (ikke CC) for tiden og det er min første Peugeot ud af mange biler. Kvaliteten af peugeot er det værste jeg nogensinde har oplevet. Moteren er god og solid med resten af bilen er simpelhen skruet så dårligt sammen at jeg ikke vil anbefale andre at få sådan en bil. Sæder og plastik holder dårligt om mit ser ud som om bilen har fået 300.000 selvom den kun har gået 90.000 siden 2000. derudover er der hele tiden småting i vejen med lygter, kobling og alle mulige småting.

B K

B K
bruger siden
06-01-2004

03-07-2005 kl. 16:07

Hej

Det er derfor jeg siger at det vigste er at man finder en bil helt uden tekniske eller andre problemer. det findes altså også. alle kan være uheldige det har jeg selv været med en 307 der var alt galt. 206 CC har jeg været heldig med.

Profil slettet

Profil slettet

04-07-2005 kl. 19:01

Tak for indlæggene.....

På baggrund af disse, samt samtaler med forhandlere, bekendte og lignende har jeg skiftet CC tanken ud med en "almindelig 206'er"...

Det bliver så min første peugeot - håber heldet er med mig...

Såmænd ikke fordi Golfen jeg har er dårlig, tværtimod - vil bare gerne have en nyere bil - og når nu pengene er til det, hvorfor så lade være????

Søren Kjær

Søren Kjær
bruger siden
30-06-2004

04-07-2005 kl. 21:48

Efter mere end 70.000 km i en af de første 206 cc, købt i 2001, kan jeg kun sige at vi har været godt tilfredse. Vi har aldrig haft problemer med taget, motor eller el-sytemet. Reservedelene er rimeligt dyre, og der har været et par småproblemer, men i forhold til fx. en VW Polo vi havde før og kørte omkring 100.000 i, har Peugeoten været væsentligt bedre.

Profil slettet

Profil slettet

17-11-2005 kl. 20:57

peugeot 206cc er den perfekte bil, til par med små børn, enlige eller ægtepar,hvor børnene er selvkørende. Hvorfor ikke tage det sjove med og køre i cabriolet i godt vejr og i almindelig bil i skidt vejr. Begge dele har fungeret perfekt for mig. Eneste minus er at der ikke er plads til ret lange ben ved bagsæderne så den kan ikke anbefales til familier med teenagere.

René Løth Kristensen

René Løth Kristensen
bruger siden
10-07-2003

19-11-2005 kl. 10:30

Har haft en 206 2,0 HDI, det må siges at være en super bil "når den kører", der var hele tiden problemer, selv ting som ikke kunne gå istykker ifølge mekanikeren gik istykker. Jeg skal ALDRIG have en peugeot igen, det er helt sikkert.

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2005 kl. 08:41

Tjaaa, min 206cc har der aldrig været problemer med, alt har fungeret som det skulle og nu er den 4 år gammel nysynet og stadig velfungerende

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2005 kl. 12:41

ja-men, hvis det er rigtigt har jeg jo været enormt heldig, og kan med god samvittighed lade min 206cc gå videre til en ny ejer. Jeg har nu aldrig hørt at franske biler skulle være mindre driftssikre end andre, men alle mærker har vel deres "mandagsudgaver" og alle kan vel være uheldig at få fat i sådan en.

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2005 kl. 12:44

ja-men, hvis det er rigtigt har jeg jo været enormt heldig, og kan med god samvittighed lade min 206cc gå videre til en ny ejer. Jeg har nu aldrig hørt at franske biler skulle være mindre driftssikre end andre, men alle mærker har vel deres "mandagsudgaver" og alle kan vel være uheldig at få fat i sådan en.

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2005 kl. 15:41

Ja - jeg synes virkelig jeg har fået meget for pengene, Peugeot 206cc er den perfekte bil, til par med små børn, enlige eller ægtepar,hvor børnene er voksne og selvkørende.
Hvorfor ikke tage det sjove med -og køre i cabriolet i godt vejr og i almindelig bil i skidt vejr. Begge dele har fungeret perfekt for mig. Eneste minus er at der ikke er plads til ret lange ben ved bagsæderne så den kan ikke anbefales til familier med teenagere. Jeg har kun gode erfaringer min 206cc har altid fungeret, nu er den nysynet, 4 år gammel og stadig velfungerende. Men må desværre sælge den af praktiske årsager.

Profil slettet

Profil slettet

21-11-2005 kl. 15:41

Overvejer kraftigt at købe en CC, men efter en prøvetur i fredagens solskinsvejr er jeg en smule skuffet.

Tagkonstruktion, design og motorens ydeevne levede stortset op til mine forventinger. Men instrumentpanel, tænningslås og den fjernbetjente centrallåsnøgle imponerede slet ikke.

Modellen jeg kørte i var fra 2001, se evt. link: http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=281800412&page=3

Men ved I om der er forskel i eksempelvis tændingslåsdesign i de nyrere årgange?

Idag kører jeg en VW Golf 2.0 GTI edition fra 1994 (iøvrigt til salg herinde), og fornemmelsen af kvalitet er en helt helt helt anden - alene ved tændingslåsen.

Men er Fransk bilproduktion slet ikke så robust som Tysk, eller var det blot en dårlig "årgang" jeg prøvede?

(Som det fremgår af linket var det også en billig model jeg prøvede (165000). Regner med at bruge 175000 - 195000 på købet, men for så mange penge skal man jo gerne have noget rigtig kram....)