Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 206: Skift af kobling - prisestimat og værkstederfaring

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

14-04-2013 kl. 09:54

Kære BB-brugere, Desværre gik min kobling sig en tur, her igår aftes og nu skal jeg så have den skiftet. Bilen er en Peugeot 206 2.0 GTI fra 2002. Jeg er pt. på jagt efter nogle pristilbud på udskiftning af koblingen og evt. svinghjulet - her har jeg ind til videre trukket på venner og bekendte og bedt autobutler.dk om at indhente tre tilbud til mig. Desuden har jeg allerede nu fået et tilbud fra et værksted i Næstved, som kan skifte koblingen for ca. 6.300 kr. og skal svinghjulet også skiftes, så løber det op i 8.300 kr. Jeg mangler dog generelt en prisreference - dvs. jeg har brug for at høre fra andre med samme bil, der har fået skiftet koblingen og evt. svinghjulet og hvor meget det er løbet op i. Desuden kunne jeg også godt bruge lidt værkstedsanbefalinger, da jeg lige pt. kun har erfaring med et værksted, hvor jeg ved de gør et godt stykke arbejde. Men det jo godt at have flere bud. Det er så her jeg håber at I kan hjælpe mig :). Bilen har kostet mig 45.000 kr. i indkøb og derfor skal der være noget fornuft i reparationsudgifterne. Peugeot i København vil f.eks. have 10.000 kr. for bare at skifte koblingen og her synes jeg alligevel, at smertegrænsen er nået. Jeg bor i København, men da jeg har Dansk Autohjælp via mit FDM-medlemskab og kan få bilen fragtet rundt, så er jeg også villig til at benytte et værksted der ligger udenfor byen og indenfor 80-100 km, hvis der er noget at spare på værkstedsregningen. Jeg håber at I kan hjælpe? God søndag. Mvh. Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

15-04-2013 kl. 18:58

Tak - jeg har fået nogle rigtige god bud via auobutler.dk :)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-04-2013 kl. 19:01

6300,- lyder som en meget fair pris, det bliver nok ikke markant billigere, tænk også på fordelen ved at bruge et lokalt værksted, i forhold til at fragte bilen langt væk for at spare et lille beløb, det ville jeg aldrig gøre.
Der er kin een ting der er værre end at købe for dyrt, det er at købe for billigt :-)

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

15-04-2013 kl. 19:06

Ved hjælp af autobutler.dk er jeg nu helt nede på 5.300 kr. for udskiftnimg af komplet kobling og 1.000 kr. for afretning af svinghjul. Så der er faktisk en hel del at spare. Og det bedste ved det hele er, at værkstedet ligger 5 kilometer fra hjemmeadressen :)

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2013 kl. 21:16

Søren Meyer skrev:
Ved hjælp af autobutler.dk er jeg nu helt nede på 5.300 kr. for udskiftnimg af komplet kobling og 1.000 kr. for afretning af svinghjul. Så der er faktisk en hel del at spare. Og det bedste ved det hele er, at værkstedet ligger 5 kilometer fra hjemmeadressen :)

Hvilket værksted? - bare af ren nysgerrighed? :)

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

16-04-2013 kl. 07:53

Det er 4M MekoPartner på Amager.

Profil slettet

Profil slettet

16-04-2013 kl. 09:32

Tak :)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

13-12-2013 kl. 00:58

Det er ikke ualmindeligt at PSA biler ikke holder særligt godt på koblingen. Jeg ved ikke om den er underdimensioneret på deres motorer. Men der må være noget garanti/kulance på det.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

13-12-2013 kl. 22:19

Hej Flemming C

Når du nu har besluttet at få skiftet koblingen, så ville jeg måske prøve at parkere på en lille bakke, og så file koblingen hele vejen op af bakken.

Så meget at den bliver varm og begynder at lugte lidt. Gør det evt i nærheden af den lokale PUG pusher.

Du kan være heldig at de retter den til, og du så slipper for at ofre en ny kobling nu. Måske den kan holde yderligere 60-80000 km.

Det er før hørt at en god gang filen på koblingen kan rede end del.
Om ikke andet, så kan du bare køre ned til Pug uden kobling. Startes i 1 gear på starteren, og så skifter du bare gear med gefühl. Det er ikke så svært som det lyder.

Men man skal nok ikke gøre det i månedsvis.

Jess