Bilbasen Forum
Ny Seat Leon
Profil slettet
06-12-2005 kl. 11:24
Profil slettet
06-12-2005 kl. 15:10
Jeg troede ikke den nye Leon var kommet, altså den model som ligner Altea, bare lidt lavere og frækkere. Isåfald det er denne model ville jeg skrive under ubeset, men hvis det er den gamle model, så er svaret nej. Dette skyldes selvfølgelig at det er den gamle model..
Er den nye model kommet???,hvis ja må jeg snart forbi Seat idet min kone snart skal have ny bil.
Anders Leth
Glad Audi Sportsback ejer
Glad
Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004
06-12-2005 kl. 15:45
Kan selvfølgelig godt forstå at du er en glad audi sportsback ejer - det er nemlig også en dejlig bil :-). Men det er den nye model jeg snakker om som har samme front som Altea, den er dog meget mere sporty at sidde i! Jeg prøvede den i Helsingør og har også fået en invitation fra Hillerød, så der har de den ihvertfald også. De havde både 1,6 modellen samt 2,0 med turbo holdende. Jeg prøvede 1.6 udgaven dog med sportspakke og var mildt sagt pænt overrasket, men man kan jo godt af og til blive overskygget af sin egen entusiasme, og ville derfor gerne høre mere fra andre som kender mere til biler end jeg.
Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004
07-12-2005 kl. 08:39
Jeg ved dog ikke om i har misforstået noget, for en familiecontainer/minivan må jeg altså indrømme jeg slet ikke kan genkende (der kører altså heller ikke nogen rundt endnu da de først leveres til kunder fra januar - man kan dog prøvekøre dem hos forhandleren).
Den er jo bygget på samme platform som Golf og så er den tilmed væsentligt mindre familieagtigt inden i - jeg vil næsten sige i stil med alfa 147. Den er også væsentlig lavere.
Kom gerne med flere indputs - men helst hvis i kender noget til det. Hvad med motor?
Profil slettet
07-12-2005 kl. 10:28
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
07-12-2005 kl. 14:16
Jeg synes helt klart at den nye Leon er rigtigt fed og fræk. Jeg synes helt klart det er et godt alternativ til de andre i den klasse, som f.eks. Golf, Astra, Focus, Mazda 3, Corolla, Citoen C4.
Jeg ville nok bare ikke vælge den med en 1,6 motor. Det er for lille motor til en så sporty bil. Men igen det er smag og behag.
Men helt klart synes jeg at den nye Leon er Flot. Og ville helt klart være noget for mig hvis jeg savnede søgte ny bil i den klasse. Men 2,0 tfsi til mig tak... hehe
Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004
06-03-2006 kl. 14:34
Er der nogen der kender til sænkning af en ny leon? Den ene forhandler mente nemlig at det var dumt at sænke den, men så syntes jeg jo heller ikke det ser pænt ud. Hvor meget bør man sænke bilen uden at det bliver for meget - 30-50 mm?????
Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004
07-03-2006 kl. 10:27
Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004
08-03-2006 kl. 08:47
Ja, nu bliver jeg jo nødt til at forsvare Seat Leon lidt, da jeg lige har købt en ha ha :-). Ej, jeg var faktisk også ude og prøvekøre den nye Civic for et par uger siden og må sige at den kører rigtig godt. Jeg var bare ikke så vild med alt det gejl inden i, der var simpelthen lys og blink alle steder. Tilgengæld var motoren fantastisk. Undervognen på den nye Leon slår dog Civic og gearskiftet virkede mere nøjagtigt.
Hvad angår prisen vil jeg ikke give dig ret. Civicen Sport løber op i 269.000 leveret hvilket jeg syntes er mange penge - og man kan kun vælge 1 motor variant. Vil man så have nogle andre fælge på end dem de leverer den med, koster det ekstra 15 kilo. Og det var lige netop der vores budget begyndte at gøre rigtig ondt ;-). Jeg har betalt ca. 50.000 mindre for Leon'en.
Det var grunden til at jeg valgte Leon'en - og fordi jeg syntes den var kønnere - men det er jo bare en smagssag.
Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004
08-03-2006 kl. 08:47
Jeg var ude og prøvekøre den nye Seat Leon i går og må indrømme at førstgangsindtrykket gør mig lidt vil i varmen :-) Dog ville jeg gerne høre lidt fra jer andre, som har set eller kørt den allerede, inden jeg skriver under på en 250.000 kr. slutseddel.
Hvad syntes i om den? Udseendet? Motor? Pris? m.m.?
Mvh. Morten