Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nedvejning - Strafafgift - ?? ??

Jonas Tidemann Arp

Jonas Tidemann Arp
bruger siden
22-03-2006

02-03-2008 kl. 20:02

Hej derude, Har prøvet forgæves at følge med de nye regler ang. gul-plade biler til privat kørsel, altså monsfri. Så vidt jeg kunne forstå handlede det om at ramme miljøsvinende 4 hjulstrækkere og andre tunge vogne. Disse biler skulle så koste mere end de 5000kr. om året i strafafgift (fra 7/1998 og frem) og være dyrere i indkøb??? Overvejer nemlig at købe en "lille" varevogn til at privatkørsel, helst diesel, Noget i retning af VW Touran, Toyota Sportsvan eller Honda FRV Derefter har jeg hørt udtryk som "nedvejning" og at der igen skal omlægges afgifter.... synes sevfølgelig 5000kr. eller mere giver et helt andet årligt kørsels-regnskab - selvomdet er en federe og nyere bil til pengene. Er der nogen herinde som har tjek på den "jungle" af regler?? Kan man registrere vægten om? så afgiften bliver lavere?? På forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2008 kl. 07:20

Hej. Fik min bil nedvejet og i stedet for at skulle betale ~ 2800kr efter nedvejning skal jeg betale det jeg startede med - lidt over 5000kr. Det er så en benziner på gule plader til privat brug. Det er jo ikke det der vælter økonomien over et år, men dengang var det da ok lige at få over 2000 kontant tilbage.

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2008 kl. 07:20

Hej. Fik min bil nedvejet og i stedet for at skulle betale ~ 2800kr efter nedvejning skal jeg betale det jeg startede med - lidt over 5000kr. Det er så en benziner på gule plader til privat brug. Det er jo ikke det der vælter økonomien over et år, men dengang var det da ok lige at få over 2000 kontant tilbage.

Mvh