Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mondeo V6 eller Honda CRV

Profil slettet

Profil slettet

24-02-2006 kl. 11:22

honda er betydelig dyrer i rep .. ville vælge en mondeo ... eller evt gå over i en peugeot 406 TS6 den har mere magt en en mondeo og du får dellæder med i prisen samt at peugeot er billigere har selv en 3,0 utrolig kører maskine med masser af plads og lidt GTI over sig mvh c

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

24-02-2006 kl. 14:20

Det er jo to ret forskellige biler som udmærker sig på forskellige områder, så det er vel et spørgsmål om smag, behag, behov og temperament osv. Kommer det til dyr eller ikke dyr i reparation vil det måske være en overraskelse for Dorthe, at Honda faktisk er den billigste i reparation af de tre mærker hun nævner. Over 12 år og 208.000 km siger englænderne mht. stabilitet blandt 30 mærker:

1 Honda (fejlprocent 9,9 rep. pris 325 GBP)
16 Peugeot (fejlprocent 30,8 rep. pris 228 GPB)
20 Ford (fejlprocent 36,4 rep. Pris 223 GBP)

Så bliver der brugt 325 GBP på Honda skal det i samme tidsrum bruges 709 GBP på Peugeot (30,8/9,9*228) og 820 GBP på Ford (36,4/9,9*223). Eller med andre ord koster Peugeot over en periode i gennemsnit 2,2 gange og Ford 2,5 gange så meget i reparation som “betydeligt dyre mærke”

Skal jeg give dig argumenter for at købe Ford’en må det være køreegenskaber som i forhold til konkurrenterne er sporty, og i forhold til en højere bil som CR-V (som i sin klasse er velkørende) meget sporty. En V6-motor lyder jo altid godt, men den lyd får man nok ikke meget fornøjelse af nå man sidder bag rattet.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2006 kl. 10:59

Tak for de svar der er kommet. Det er rigtigt at der er tale om to forskellige biler. Jeg er glad for Ford, har haft Escord i 7 år der har kørt uden problemer, men vil gerne have lidt mere plads og motor, derfor kigger jeg på Mondeo'en. Konen derimod vælger med øjnene og ifølge hende er en CRV 4x4 en 'pæn' bil. Jeg er langtfra enig, men har behov for de rigtige argumenter. Så fortsat hjælp ønskes.

Hans Henrik

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2006 kl. 11:16

Hej
Er der nogen der kan give mig det rigtige årsag til hvorfor jeg skulle vælge en Ford Mondeo V6 stationcar fra 2004 frem for en Honda CRV. Konen og jeg kan ikke blive enige og har behov for indspark fra mere bilkyndige personer. Er der erfaringer med specielt Honda'en som jeg overhovedt ikke kender?

Hilsen
Hans Henrik