Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Mercedes 190e 1,8 benzin fra 1991 - FORSIKRING ???
Profil slettet
22-06-2009 kl. 08:38
Hej alle.
Sagen er den, at min far døde for en lille måneds tid siden.
Og han kørte i en Mercedes 190e 1,8 benzin fra 1991.
Jeg ville gerne overtage den. Men den er åbenbart svinedyr at forsikre.
Min far som var 51, og havde haft kørekort siden han var 18. Betalte skræmmende 12000 kr om året i forsikring, hos Topdanmark. Inc. kasko.
Når jeg taler med Topdanmark, så siger de grunden til den høje præmie, er fordi Mercedes er en HØJRISIKO bil. Men det kan jeg bare ikke forstå, da det bare er en "sløv" 1,8.
Jeg synes ihvertfald prisen er urealistisk høj. Og det er ihvertfald ikke en pris jeg har råd til.
Jeg er 27. Har haft kørekort i 4 år uden skader. Kører mellem 10000 og 15000 km om året. Og bor i 3320 postnr - ude på landet.
Er der nogen af jer der ved, hvor jeg kan forsikre sådan en mercer, til en billig penge. ( ca 5 kilo max ) ??
Nogen af jer der har nogen gode erfaringer ( og også gerne dårlige ). ??
På forhånd MANGE tak.
Profil slettet
24-06-2009 kl. 22:52
( 1. Præcis ) Og derfor forstår jeg ikke den urealistiske høje præmie.
Jeg tror heller ikke jeg vil have kasko på bilen. Det kan vel næsten ikke betale sig, for en så gammel bil.
PS. jeg er over 25 - er 27 - se indlæg.
Men jeg vil da helt sikkert prøve at ringe til GF. Det virker somom jeg kan få en præmie til en rimelig pris.
Mange tak for svaret.
MVH.
Jeg tror heller ikke jeg vil have kasko på bilen. Det kan vel næsten ikke betale sig, for en så gammel bil.
PS. jeg er over 25 - er 27 - se indlæg.
Men jeg vil da helt sikkert prøve at ringe til GF. Det virker somom jeg kan få en præmie til en rimelig pris.
Mange tak for svaret.
MVH.
Profil slettet
24-06-2009 kl. 22:54
Ok. Det var godt nok en lav præmie at betale, for sådan nogle lækre biler.
( hvor gammel er du )
Skal da helt sikkert, prøve at give Nykredit et kald.
1000 Tak for svaret.
MVH.
( hvor gammel er du )
Skal da helt sikkert, prøve at give Nykredit et kald.
1000 Tak for svaret.
MVH.