Bilbasen Forum
Lykken varede kort! (Opel Corsa)
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
05-10-2008 kl. 17:43
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
05-10-2008 kl. 23:13
Jeg er medlem af FDM og har været det i 4 år:-)
Koblingsfejlen er blevet lavet på garantien, da min klage blev nedskrevet inden min garanti på 2 år udløb.
Iøvrigt er fejlen med koblingen blevet lavet efter andet forsøg. Og det har bestemt ikke været modvilje fra værkstedets side mht. ruskeriet i koblingen. De havde bare ikke en løsning, da de ikke havde oplevet problemet før på den motor (1,2 twinport). Men nu er der jo sat ny kobling i med kraftigere koblingsnav.
Jeg har fået nul-faktura på de garantireparationer, der er blevet lavet.
Inden garantien udløb fik jeg lavet en Garantitest hos Applus, der viste, at bilen var fejlfri.
Hvad skulle en FDM-test gøre godt for? Garantien er udløbet og bilen bliver passet efter alle kunstens regler. Jeg får endda skiftet olie ud over det anbefalede, som er 30.000 km.
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
06-10-2008 kl. 13:00
Så nu kører den igen med nyt batteri, det gamle holdt i 2 år og 9 måneder og 82.300 km.
Og dog! Den er begyndt på det samme igen! Så det er altså ikke batteriet, det er galt med. Mit gæt er generatoren...
Jeg er lidt bekymret over, hvis nu mit Opel-værksted har glemt en stelforbindelse eller noget andet. For det er ikke på det værksted jeg har fået sat batteri i. det er et Automester-værksted.
Hvordan skal jeg forholde mig, hvis det er Opel-værkstedets fejl, at den er begyndt at opføre sig underligt? For et andet værksted bruger nu tid på min bil, og det skal jeg jo selv betale...Sidst rettet: 6/10-08
Sidst rettet: 6/10-08
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
07-10-2008 kl. 07:50
Så må vi se, hvad der er galt, om det måske er den omtalte stelforbindelse?
Er det noget andet, så kan jeg trøste mig med, at jeg får 10 % rabat på regningen, da de er et Bonusværksted gennem Falck:-)
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
08-10-2008 kl. 16:13
Så har jeg fået min Corsa igen. Det var en dårlig forbindelse ved generatoren...det havde altså intet med skift af kobling at gøre.
Jeg har kørt over 50 km. i bilen efter, og det ser ikke ud til, at der er mere i vejen med den.
Regningen lyder på 509,50 kr., og der er brugt 0,75 arbejdstime på den. Det er lavet hos Opel i Nakskov. Jeg får 10 % på regningen gennem Falck pga. Bonusværksted.
Jeg finder det dybt amatøragtigt, at et Automester-værksted har brugt 3,5 time på min bil for at udskifte et batteri, som alligevel ikke var årsag til problemet! De får ikke penge for 3,5 timers arbejde. Jeg er endnu ikke blevet præsenteret for regningen, men er den over 1000 kr., så sender jeg sagen til FDM. Det skal ikke tage 3,5 time at finde ud af, at der ikke er strøm på batteriet. Og så er det oven i købet ikke det, der er i vejen med bilen...
Anders Thorup
bruger siden
17-09-2004
24-10-2008 kl. 09:08
Mvh
Anders
Mike Friis Marcussen
bruger siden
25-01-2004
24-10-2008 kl. 12:44
Mit første service fik jeg lavet hos Opel i Nakskov, der hvor jeg har købt min bil.
Men da jeg skulle have lavet andet service, forhørte jeg mig om prisen hos dem, Opel i Nykøbing og Sakskøbing og en lokal Autopartner. Prisen i Nakskov ville være ca. 3400 kr. Prisen hos Opel i Sakskøbing og Nykøbing ville være ca. 4400 kr. Jeg valgte Autepartner, da de kunne gøre det for 2700 kr.
Jeg har også lige fået lavet tredje service hos Autopartner til ca. 1600 kr. Det tog 1½ time incl. justering af håndbremse.
Jeg vil ikke betale overpris for et service, det er jo nøjagtigt det samme arbejde, der bliver udført.
Mht. kulance, så er der ikke noget at komme efter hos GM Danmak, når jeg ikke har fået lavet service hos Opel. Det er der ikke noget at gøre ved. Det er bare ærgerligt, at der kun er 2 års garanti i Danmark.
Da bilen begyndte at opføre sig mærkeligt (tabte strøm) havde jeg netop en tester på hos Opel. Den viste ingenting. Jeg spurgte ind til, om det muligvis kunne have noget med koblingsskiftet at gøre, hvilket de ikke mente.
I første omgang ville jeg have bilen til Opel i Nykøbing, da det er tættest på min bopæl, hvis det skal være et autoriseret værksted. Men Falck fortalte mig om bonusværkstedordningen i telefonen, derfor valgte jeg Automester, som også ligger tæt på min bopæl. Oven i købet var jeg garanteret lånebil, hvis ikke de kunne lave den efter 4 timer...
At de så ikke kunne finde fejlen er noget andet. Jeg ved, at timeprisen hos Automester er billigere end hos Opel i Nykøbing og Sakskøbing (M. Skotte). Og da jeg ikke har garanti mere, er det lige meget, hvor jeg får lavet tingene.
Jeg har så bare lært, at Automester ikke er gode til elektriske fejl. Derfor får de aldrig lov til at have med mine biler at gøre mere.
Når jeg skal have lavet noget elektrisk, så bliver det hos Opel i Nakskov, og alt andet bliver lavet hos Autopartner (service bl.a.) eller en anden mekaniker...