Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

LORTE Onsdag - Stenslag i lak og forrude

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2009 kl. 19:55

Hej alle. Synes bare lige jeg ville fortælle en lille historie. Jeg kommer kørende hjem fra job idag. og er 1 kilometer fra mit hjem. Da der kører en lastbil forbi mig, i modsatte vejbane, altså mod mig. Idet samme han passerer mig, lyder det somom der er en der har stået med en bunke grus i sin hånd, som så derefter kaster det op på min bil. Jeg skal så lige sige at, jeg for kun en uge siden, hentede min bil fra en gennemgribende klargøring og rengøring. Så den stod super flot. Nu er der så 6 små stenslag i min forrude ( små ja, men stadig stenslag ) Og ca ligeså mange i min lak på min kølerhjelm, og mit tag. Ja jeg ved det godt " fik du nummeret " NEj det gjorde jeg ikke, for jeg blev sgu så chokeret da det skete, at jeg glemte alt om at eftersætte lastbilen, og tage nummeret. Jeg holdt ind til siden, og så stod jeg ellers der i vejkanten, og fandt det ene stenslag efter det andet... Jeg vidste så hvor lastbilen kom fra, og gik ned til firmaet en time efter ( skulle lige sunde mig ).. Og fortalte dem hvad der var sket. Så sagde de " hvornår var det du sagde det var sket " " nå men så er det ikke os, det kan det ikke havde været " Og hvad fanden skal man gøre, IK EN SKID, man kan ikke gøre noget. Det er bare total RØV... MVH. Daniel... Sidst rettet: 19/8-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2009 kl. 20:31

Jeg har det sådan, at jeg ikke ofrer på omlakering af bilen og specialklargøring til mange tusinde - idet en indkøbsvogn, en bildør fra en ubetænksom person, eller andet, nok skal få det ødelagt. Hvorfor gå og ærge sig - så heller spare penge op på kontoen til næste bilskift. Når eg skifter bil køber jeg gerne en lækker brugt bil med ridser - så prisen er lidt lavere - så ærgrer jeg mig knapt så meget når ridserne kommer.

,

Sidst rettet: 19/8-09

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2009 kl. 20:53

Nu skal jeg lige sige, at jeg har overtaget bilen efter min far, som døde for lidt over 2 måneder siden. Og den trængte VIRKELIG til en klargøring og rengøring. for det første havde den stået stille meget længe, og for det andet, havde min far ikke haft kræfter til at vedligeholde bilen i lang tid..

men ellers kan jeg udemærket godt forstå dig.

Det er bare stadig sur røv, når det sker lige efter en komplet klargøring...

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2009 kl. 21:51

Ja, det er sgu surt.

Nåmen hør så lige om min mandag. Skulle til at køre hjem fra Jylland til Kbh og bakkede ud fra svigerforældrene med bilen fyldt med familie og bagage. Kan efter få meters kørsel hen ad vejen godt mærke at den er gal - punkteret... godt, så - igang med donkraften, og mens jeg sidder på hug ved siden af bilen ser jeg at der også er kommet en lang ridse i den ene side af bilen (og vi snakker fra forlygte til baglygte).

Da jeg nåede at køre på dækket blev det ødelagt, og de skal jo skiftes parvis, så der røg lige to nye dæk på månedens budget.

Bilen er knapt et år gammel.

Så jeg kender godt fornemmelsen ;-)

Vh Anders

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2009 kl. 22:26

Det er sgu ærgeligt at høre..

Har du fundet ud af, om det er muligt at rette op på den ridse ?

hvis ikke det er en meget dyb ridse, så er jeg næsten sikker på, at de rigtige mennesker kan pudse din lak op, så du ikke kan se den...

MVh. Daniel

Profil slettet

Profil slettet

20-08-2009 kl. 00:23

jeg forsøgte mig lige i dag med en gang voks på en del af ridsen, og det ser ud til at den godt kan komme væk.. heldigvis :-)