Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Lidt ros til Daihatsu Sirion

Profil slettet

Profil slettet

30-07-2010 kl. 17:53

Ang. 2008 Daihatsu Sirion 1,0 5d Hejsa nu har jeg læst flere steder at man ikke måtte købe en Daihatsu men jeg vil dog gerne anbefale bilen. Vi købte i 2008 en ny Daihatsu Sirion 1,0 pga fruens arbejde hvor hun kører omkring 100 km om dagen og får statens takster for kørepenge så derfor er bilen helt perfekt. Den kører heletiden omkring 20 km pr liter og koster 500 kr i vægtafgift. Der er det udstyr man skal bruge inkl aircon, elruder og isofix så det er nemt at sætte barnestol i uden at man skal bruge selerne til 119000. Vi har nu kørt ca 70000 km i den og der er ikke ofret en krone ud over alm service og jeg syntes ikke reservedelene er vildt dyre i forhold til andre og vores lokale mekaniker kan nemt skaffe de dele der skal bruges, og hvad angår dæk kører vi på 2. sæt og der er stadig meget mønster endnu. Vi valgte også at få bilen undervognsbehandlet fra ny og hvert 2. år så den skal igen nu her og der er slet ingen tegn på rust nogen steder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-07-2010 kl. 00:59

Sikkerheden i aygoén er nok god nok hvis ikke speederen sætter sig fast ;-) og hvad køreegenskaberne angår er der da vidst nok ikke så meget forskel når du kommer ned i de små nye biler og prisen bliver vel også ca den samme når der kommer det samme udstyr i eller eks Suzuki Splash med samme data osv og aircon koster 134900 + 3000 hvis du vil have metallak, men nårh ja det er jo nok et alle alternativer altså hvis vi snakker + 19000 kr ;-)

Dette indlæg blev 31-07-2010 01:10 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg