Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Katte ¤#!&¤¤#+!

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

20-11-2007 kl. 13:25

Jeg er nok som så mange andre belemret med, at min bil skal være kattelegeplads for naboernes katte. Specielt på motorhjelmen når den er varm/lunken. Er der nogle som har nogle gode råd om, hvordan man slipper af med kattene, så jeg undgår kattepoter og værre endnu de små ridser som kløerne afsætter. Jeg har også tænkt på, at jeg måske kunne fange en kat næste gang den sidder bilen og derefter rette henvendelse til ejeren som så kunne få forelagt erstatningskrav for omlakering, er der nogle som har erfaring i den retning?? PS! Tja jeg er ikke kattemenneske og råd omkring skydning, hængning og andre sadisdiske forslag frabedes da jeg sagtens selv kan tænke i de baner, men har fravalgt dem, da det åbenbart ikke er politiksk korrekt.. Hilsen Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

20-11-2007 kl. 14:22

Prøv med vand. Det skader ikke, men de fleste katte hader det. Evt. fang kattene i et bur og giv dem med haveslangen i et par minutter. Så går der nok et stykke tid før de kommer igen.

Profil slettet

Profil slettet

20-11-2007 kl. 15:22

Har engang læst et eller andet sted, at man bare kan hænge/sætte en gammel bamse op på motorhjelmen, så skulle kræene holde sig væk. Men ellers er vandmetoden jo et godt gammelkendt remedie - mener at man på nettet kan finde nogen slangebøsser der kan fyre en vandballon afsted med en udgangshastighed på ca. 100 km/t... ;-)

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-11-2007 kl. 16:31

Der er mange ideer om, at det skulle være smart at sætte en bamse på kølerhjelmen, eller at hænge et eller andet i en snor over motorhjelmen.
Jeg tror bare ikke på, at det hjælper.

Fyld en vandpistol og læg den klar.
Alternativt kan du holde haveslangen klar.
Og så er det bare at give den et ordentlig sprøjt.

Hvis du har problemer med, at katten løber væk, før du kan nå at sprøjte på den, kan du evt. sætte slangen fast derude, så den peger på bilen motorhjelm. Så er det bare at tænde, når katten ligger og sover.

Hvad du ikke skal gøre er, at skræmme den væk, hver gang den ligger der - f.eks. ved at råbe efter den.
Det skal nok fjerne sig, men når den sætter hurtigt af i et spring, så sætter den kløerne i lakken.
En kat ridser ikke lakken, hvis den bare selv går rundt stille og roligt.

Vi har to katte, som ofte lægger sig på vores biler. De afsætter måske nok beskidte aftryk med poterne, men har aldrig ridset noget som helst.

Jeg tror godt, at du kan glemme, at komme med et erstatningskrav. Det er næster umuligt overfor en kat og dens ejer.
Det er jo også af den grund, at man ikke ansvarsforsikrer en kat, som man ville gøre med en hund.

Henrik Kjær Andersen

Henrik Kjær Andersen
bruger siden
07-02-2006

20-11-2007 kl. 19:39

Har en bøtte med "Gå væk kat (køb det før din nabo)" med en blanding af diverse olier. Har vist glemt at bruge det fornylig........
Katteejeren har desværre ikke samme pligt som hundeejeren til at holde kræet på egen matrikkel.

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

21-11-2007 kl. 12:28

Kan kun tilslutte mig metoden med vand, køb en mår fælde i Harald Nyborg, sæt en dåse makrel derind, fang katten og gi den en ordentlig gang vand med haveslangen, det er ganske harmløs, men katten huser det !!!

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

21-11-2007 kl. 17:53

Jeg har også været slemt plaget af ridser fra katte, morgnen efter jeg kom hjem med min nye bil havde de også været der (dog uden skade). Jeg hængte en bamse op i hver ende af bilen midi i december 2006, og siden har de holdt sig væk fra bilen. Før hen skete det 3-4 morgner om ugen at jeg kunne se spor efter kat på bilen, så det hjælper med de bamser. Forklaringen jeg har fået er at de opfatter bilen som ”optaget” når der allerede er en, men det skal vist være en bamse med øjne.

Med venlig hilsen Kim

Dan Munch

Dan Munch
bruger siden
15-04-2005

21-11-2007 kl. 19:49

Jeg har haft tilsvarende problem og for at undgå konflikter med naboerne har jeg prøvet alt.
Jeg har lagt kaffegrums ud, prøvet med Karry, købt diverse pulver som heller ikke virkede og som naturligvis forsvandt når det regnede. Derefter gik jeg i en dyrebutik hvor jeg prøvede noget andet pulver som jeg lagde ud, også uden virkning. Efterfølgende købte jeg granulater der skulle spredes ud i indkørslen som kattene efter sigende ikke kunne lide at gå på, alt sammen nytteløst men hvad gør man ikke for at beholde nabofreden. I sidste forsøg på at skræmme kattene væk købte jeg en "Katte og hunde skræmmer". Uden at have meget tiltro til den satte jeg den op, imens jeg ærgede mig over de 450 kr. som jeg havde givet for den. Men den har virket, jeg har ikke haft nogle katte på min bil siden, og den har nu siddet der i lidt over et år. Jeg skiftede batterier i den for en måned siden, ellers så virker den fint.
Se link: Klik her

Sidst rettet: 22/11-07 (af administrator)

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-11-2007 kl. 10:03

Jeg synes, at der er kommet mange gode svar i denne debat - og godt nok også et par mindre gode.

Det er utroligt, men det lader jo til at det virker, hvis man hænger en bamse i en snor over bilens køler.
Det havde jeg godt nok ikke troet.

Det kommer også bag på mig, at den såkaldte "katteskræmmer" virker, men det lyder det jo til på Dan's erfaringer.

Med disse gode råd i frisk erindring, er der jo lidt at forsøge sig med for de danske bilejere.
Mon så ikke bilejere og katteejere kan leve i lykkelig harmoni i fremtiden. Jeg håber det...