Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

13-03-2010 kl. 12:07

Hvad er det der gør at du kalder denne annonce for svindel ??

2200 er jo østerbro, hvor det "vrimler" med ambassader, kan det ikke være en ambassadeansat, der skal hjem, og ikke gider slæbe bilen med ? og har glemt at sætte x i rubrikken "uden afgift" ???

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-03-2010 kl. 13:44

Dette indlæg blev 13-03-2010 13:44 redigeret af dets forfatter.

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

13-03-2010 kl. 14:22

Dette er oprindelig en dba.dk annonce. Disse annoncer kan desværre ikke anmeldes her på siden, men på dba.dk.

I øvrigt helt tydeligt en svindel annonce.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

13-03-2010 kl. 16:28

Svindel og svindel, der er jo opkrævet et vederlag for annoncen.

Prisen er måske uden afgift og hvis bilen ikke kan afsælges i Tyskland prøver de måske i DK. Danske biler annonceres også mobile.de.

Hvis denne type annoncer "tænder dig" kan du efterforske sagen egenhændigt og evt anmelde forholdet til de rette myndigheder.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

13-03-2010 kl. 17:04

Jeg syntes du skal læse forretningbetingelserne nederst på siden.

Bilbasen kan ikke påtage sig et juridisk ansvar, bla. indtaster sælger selv alle oplysninger, undtagelsen er naturligvis hvis der er tale om noget kriminelt, hvilket ikke er tilfældet her. Anprisninger er individuelle og kan ikke påtales ved privat handel. Derimod kan køberen anklages for at handle i "ond tro" hvis han fastholder at gennemføre handlen.

Jeg er ikke bekymret på andres vegne, for netop en bil som i eksemplet, ved den pågældende der er tale om katten i sækken.

Jeg kan ikke rigtig genemskue dine udtalelser, du virker sur, fair nok og det er da rigtigt at jeg i mit daglige arbejde møder mange spændende og interessante mennesker og påstande. Jeg syntes du skal åbne posen og evt indvi mig i hvad dit job er og som bonus oplyse dit fulde navn !

God weekend

Dette indlæg blev 13-03-2010 17:10 redigeret af dets forfatter.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

13-03-2010 kl. 17:52

Afslutningsvis bør jeg oplyse Dherrer at jeg ikke repræsentere Bilbasen, og alene udtaler mig på egne vegne.

At vi ikke benytter samme optik og vurdere tingene forskelligt har jeg det fint med. Derimod er mængden af indlæg og om hvem, for mig uinteressant, mine indlæg skal ikke opfattes som provokationer men derimod et forsøg på konstruktivt at rådgive, oplyse og påvirke debatten, offentligt og ordentligt.

"Den største begrebsforvirring er at tro, at tingene er sådan, som man ønsker de skal være." Louis Pasteur

Hilsen
Ejner

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

14-03-2010 kl. 15:29

At der er betalt for en annonce er desværre ikke en garanti for at den er i orden. Der bliver stjålet kreditkort overalt i verden og nogle gange bliver sådanne brugt til at betalt for falske annoncer på bl.a. dba.dk og BilBasen.

Kasper F

Kasper F
bruger siden
04-06-2009

15-03-2010 kl. 08:20

Hej alle. Som tidligere angivet er denne annonce overført fra dba.dk og kan derfor ikke anmeldes her på sitet - dog vil jeg naturligvis nu sørge for den bliver slettet da der er tale om svindel. Generelt er det noget vi har meget stor fokus på herinde og langt de fleste svindlere bliver også stoppet før de kommer på sitet. Oplever I nogle annoncer der er mistænkelige vil vi meget gerne at I enten benytter "Anmeld annonce" eller sender en mail til info@bilbasen.dk med et link til annoncen I ønsker at anmelde -så behandler vi dem naturligvis hurtigst muligt derfra.
På forhånd tak for jeres hjælp!

Kasper, BilBasen Support