Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Interiørbelysning - Kortslutning

Profil slettet

Profil slettet

30-11-2007 kl. 12:54

Interiørbelysningen virker ikke. Har prøvet at skifte pærerne. Da det ikke virkede kiggede jeg efter i sikringerne. Ganske rigtigt den var sprunget. Prøvede at skifte den, men hver gang jeg sætter en ny sikring i, springer den med det samme. Har prøvet at putte en sirking i flere, selv med alt lys slukket, men lige lidt hjælper det. Hvad gør jeg ? Sidst rettet: 30/11-07

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-12-2007 kl. 08:30

I forbindelse med bilkøbet fik jeg skiftet radio-anlægget. Har gennem en bekendt fået at vide at interiørbelysning muligvis går sammen med radioen. Derfor skulle man prøve at koble radioen fra... Giver det menning ??

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

01-12-2007 kl. 09:29

Ja radioen kan sagtens værre på samme sikring som lyset. Du er nødt til at have et ledningsdiagram for at kunne fejlsøge på ledningsnettet.

Du skriver ikke hvilken bil det er men i Haynes manualerne er der nogler rigtig gode diagrammer. De kan købes for omkring 250 kr, eller lånes på biblioteket for de mest gængse bilmodeller.

Profil slettet

Profil slettet

03-12-2007 kl. 08:49

Der var en skrue fra holderen til loftslyset der havde ramt selve ledningen til loftslysets.. Ledningen fik isolereringstape og lagt pænt til side og vupti så virkede det igen..
Men tak for alle rådene.

René