Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvor stor en afskrivning er rimelig efter 13 måneder ?

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

09-08-2011 kl. 23:02

Hej alle Jeg har for 13 måneder siden købt en fabriksny Opel Agila 1.0 med Enjoy udstyr og en del ekstraudstyr eftermonteret ( Alufælge med Premium dæk - Premium vinterdæk - Navi/dvd med touchscreen - håndfri bluetooth . Med levering og metallak og ekstraudstyr kostede bilen 176.000 kr Bilen har været til service 2 gange ( kørt 30.000 km ) da jeg har pendlet i den. Nu skal jeg have nyt job ! med firmabil ! Jeg kan ikke sælge min til firmaet / eller leasingselskabet, så den skal sælges privat . Hvad syntes I vil være en rimelig afskrivning ? Har fået et enkelt bud ! som var 90.000 under købsprisen !!! WTF 65 % afskrivning efter kun 13 månder ?? Jeg syntes det lyder lidt meget ! Eller er jeg naiv ? Mvh Peter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

09-08-2011 kl. 23:07

Havde egentligt skrevet noget andet. Men det holder vist ikke stik.

Jeg er bange for at du ikke skal regne med ret meget over 100 K for den bil.

Men du må jo prøve at sætte den til samme pris som en forhandler, og så sælge pga den har mere udstyr end de fleste. Men det bliver svært, for det er ikke en populær bil herhjemme.

Dette indlæg blev 09-08-2011 23:17 redigeret af dets forfatter.

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

10-08-2011 kl. 00:06

Syntes bare umiddelbart det lyder voldsomt !! Hvordan kan man egentligt stole på den afskrivning som beregnes i test´s og lignende .

Bilmagasinet er ofte meget præcise i deres tests ! 3 år - 45.000 km = ca 45 % afskrivning

Men min har efter jeres mening afskrevet 65 % efter 1 år !! dvs at den er skrotmoden efter 3 år :-) ( spøg til side )

Men det sætter da de lovede afskrivningstal lidt i et andet lys !! Læs Useriøst dårlig forsøg på skjult markedsføring . Da jeg mistænker at den slags information kommer fra importøren sammen med fabriksdata som km/l og vægt ..

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2011 kl. 10:03

I følge bilpriser.dk bør du kunne få godt 100.000 for den.

Kenneth Jensen

Kenneth Jensen
bruger siden
24-07-2011

10-08-2011 kl. 11:54

kennbloch peterssen skrev:
hej

kunne måske være interesseret i at handle
mangler lige en billig bil
hvor kommer du fra

mvh

kenn

Jeg kommer fra rødkærsbro. Så ville det jo være en fin bette bil til dig.

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2011 kl. 18:06

Jeg synes at du skal tage imod de 86000 kr du er bleven tilbudt, det lyder fornuftigt, da forhandleren skal sætte den tilsalg for ca. 105.000 kr og det er også max så.

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2011 kl. 19:32

prøv autocom.dk

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-08-2011 kl. 20:32

Du er desværre naiv.

For det første, så har du købt ekstraudstyr for ret mange penge. De penge er smidt ud den dag du får bilen leveret.

Dernæst: Så er det, for en evt. køber. uintressant hvad DU gav for bilen, den vil have samme værdi om så du havde vundet den i et kaffelotteri. det intressante for en køber er: hvad koster tilsvarende ny idag ?

P.S 176.000,- er samte mange penge for en Opel Agila.

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

13-08-2011 kl. 08:50

Ja jeg er så småt ved at indse min "kattepine" ..

Bilen bliver solgt for de 90.000 som er budt ! og så må det være en lærestreg om ikke at sælge en ny bil efter kun 13 måneder.

Mit problem er at mit nye job ikke vil lade mig fortsætte med at få kørepenge ! og de vil ikke købe den ( så jeg kan have den som firmabil ) da leasingfirmaet derved mister omsætning .

Fordelen ved denne model er : 5 reelle siddepladser i en lille bil ! Vi er 2 voksne og 3 børn ( 1 i barnestol ) og vi kan godt være der !

Billig ejerafgift = 520 pr år

Aircon og meget udstyr incl originale alu med Premium dæk ( extrem lav dækstøj)

Hvis der er noget som er interesseret ??

Profil slettet

Profil slettet

13-08-2011 kl. 10:28

Hvad med at afmelde bilen og beholde den, frem for at sælge med stort tab, hvad nu hvis du om eks. 2 år har fået nyt job ? så skal du bare smide et sæt nummerplader på bilen igen og ët bremseservice, så er den klar til mange års brug igen :-)

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

14-08-2011 kl. 10:48

mads Andersen skrev:
Hvad med at afmelde bilen og beholde den, frem for at sælge med stort tab, hvad nu hvis du om eks. 2 år har fået nyt job ? så skal du bare smide et sæt nummerplader på bilen igen og ët bremseservice, så er den klar til mange års brug igen :-)

Jeg har ikke mulighed for at opbevare den ! og de månedlige afdrag på billån forsvinder jo ikke ..

Den skal væk ! sælges for restgælden !! udstyr er gratis :-) Ipod / Iphone kan medfølge .

Jonas Bøge

Jonas Bøge
bruger siden
21-03-2011

07-09-2011 kl. 10:12

Hvad fik du så for den? For den er vel solgt nu, ikke?

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2011 kl. 20:10

Tomas Larsen skrev:
køb aldrig ny bil....

Jeg vil helhjertet opfordre til at man køber ny bil! Nogen er jo nød til at tage det første store værditab, ellers kan jeg jo ikke købe dem 2-5 år senere når de er nede i et humant prisleje.. ;-)

Peter Hamann-Jungersen

Peter Hamann-Jungersen
bruger siden
06-01-2004

14-09-2011 kl. 21:14

Jonas Bøge skrev:
Hvad fik du så for den? For den er vel solgt nu, ikke?

Den er ikke solgt endnu !! har lige sat prisen ned med 15.000 for at få den skubbet afsted....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-09-2011 kl. 00:06

Ja min far købte en opel agila 1,2 enjoy for 2år siden, med aircon og 30.000km på tælleren.....prisen var 110.000,- Idag kan du få en Splash 1,0 til 110.000,-

Så kan det måske give dig en fornemmelse af hvad din er værd. Jeg vil skyde på ca 70.000 ,-. Glem alt om det udstyr du nævner, det er intet værd. så du må gå til biddet og tabe det du skal. Men for mig at se da også tosset at opgradere en 1,0 til enjoy hvis det koster det du skriver......