Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Mondeo TDCI - kobling og gear

Allan Troelsen

Allan Troelsen
bruger siden
12-01-2006

20-01-2008 kl. 11:48

Jeg har fornylig købt Mondeo TDCI, 130 hk. fra 2005, ca. 100.000 km. Jeg synes koblingen er "svær" at betjene, det virker nærmest som on-off, hvilket besværliggør en glidende start. Jeg kører meget og har aldrig haft svær ved at "betjene" koblingen i de mange andre biler jeg har haft. Synes desuden at gearene virker noget stramme i det, især når den er kold. Er det normalt for denne model ? Hvad er jeres erfaringer ? Forslag til udbedring ? Allan

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

22-01-2008 kl. 09:07

Det med koblings punktet er rigtig kræver lidt tilvænning da den slipper rimelig lang oppe, mht det at gearne er stramme kan det være en fordel at skifte gearolien og tilsætte f.eks ABCON.

Jacob Sandberg

Jacob Sandberg
bruger siden
30-07-2003

22-01-2008 kl. 21:05

Udemærket svar fra Steen. Men hvad forlanger et aut. værksted for sådan en opdatering??

Bo Klokkeriis

Bo Klokkeriis
bruger siden
04-02-2004

23-01-2008 kl. 08:55

Jeg har fået min Mondeo chippet, ikke nogen boks men direkte ændring i mortorstyringen, og her undrede ham der chippede også sig over at der skulle "trykkes" så meget på speederen før den tog gas, det blev ændret og ja som Steen skriver så har det da også afhjulpet problemet en del, men jeg syntes nu stadig at koblingen slipper rimelig lang oppe, men det er jo en vanesag.