Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Mondeo diesel årg. 2004

Profil slettet

Profil slettet

23-08-2007 kl. 15:21

Jeg overvejer at købe en Ford Mondeo diesel årg. 2004, og har set på flere. Det er en dejlig bil, men er der andre biler til omkring 200000,- der er bedre? . Jeg vil helst køre diesel, men en økonomisk benzinbil der må trække 1500kg kan også bruges.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

23-08-2007 kl. 15:27

Hvis du vil have en dieselbil af Mondeo's størrelse, som ikke skal være ældre end 2004, så vil jeg faktisk mene, at Mondeo er bedste valg til max 200.000 kr.
Dette gælder især, hvis du finder en 130 hk udgave med ikke alt for mange km på uret, og det er faktisk muligt iindenfor budgettet.

Alternativt kunne du f.eks. finde en Citroen C5, men min personlige mening er, at kvalitetsfølelsen inde i bilen er noget bedre i en Mondeo.

Søren Friis

Søren Friis
bruger siden
29-08-2005

23-08-2007 kl. 20:02

Jeg har lige skiftet min Mondeo TDCI 130 hk, årg. 2004 ud.
Den havde kørt 120.000km og der har absolut INTET været i vejen med den. Køb trygt sådan en, den kører bare supergodt.
Det taler vel for sig selv, at VW nu også går over til common-rail diesel, i stedet for deres gammeldags pumpe-dyse motor i f. eks. Passat.
Ikke mange andre 2,0 liters diesel har det samme moment.

.......hvad jeg har fået i stedet for?.........Mondeo, selvfølgelig ;-)

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

23-08-2007 kl. 22:09

Hvad med en Skoda Superb meget plads og udstyr.

Profil slettet

Profil slettet

31-08-2007 kl. 09:47

Hej. Jeg har en Mondeo TDCi, med 130 HK fra 2003. Den har nu kørt små 195 tkm, og jeg må erkende at jeg ikke er imponeret!!! Har haft den i ca 1½ år og der har været utrolig mange reparationer på den. 2 brændstofdyser af ca 4000,- stk er blevet skiftet. Termostaten, starteren, udrykkerlejet, koblingen og et par andre ting skal udskiftes. Dette løber op i ca. 20 tkr:( Alle 4 døre, samt bagklap har været angrebet af rust. Er udbedret uden beregning hos Ford. Men, men, men. Bilen kører fantastisk, har masser af plads og det er nok ikke helt uden grund at der kører rigtig mange af dem. Har en kraftig fornemmelse af at min falder ind under kategorien "mandagsbil". Har kraftigt overvejt at skifte den, men det kommer til at koste rigtig mange penge. Så indtil videre putter jeg den ene 1000-lap efter den anden i den. Held og lykke!