Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

ford focus en behagelig overraskelse

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2008 kl. 09:10

jeg har nogle gange kørt syd på om sommeren osv. jeg kører lastbil til dagligt og må sige at dens køre engenskaber er imponerende jeg har en st. car 1,8 tdci. (diesel økonomi er IKKE så god som mine tidligere bilers) den er jo skøn at "læsse" med klapvogn kufferter osv. vi er 2 voksne og 2 børn den mindste på 1 år så deraf klapvogn. der er ingen irreterende "kant" i bagagerummet. Men den har et par minusser og det er vindfølsomhed og økonomi. den sidste bil vi havde var en cordoba tdi. den kunne arbejde og det gik aldrig ud over økonomien det var ligegodt hvor hårdt den blev presset, det gælder bestemt ikke med focusen og det er måske min fod eller temperament. men langturs kørsel slår den alle biler jeg har haft. jeg kører en del i mit arbejde og er vant til mange timer i bilen. 1400 km i en opel astra var en pine 1400 i en seat var hårdt men samme længde var bestemt ingen problem i forden. den er så behagelig at kører langt med. men men håb på vindstille vejr..... håber det kan hjælpe nogle men tag 1,6 tdci med 109 hk det lader til at være bedre og billigere. Sidst rettet: 26/7-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-08-2008 kl. 22:18

ja jeg er jo vant til 2400 i moment men min er også en 5 dørs men jeg kan sagtens leve med vind problemet for så slemt er det heller ikke.

Profil slettet

Profil slettet

02-08-2008 kl. 16:15

glemte at fortælle om seaten at det er en imponerende bil hvad angår diesel forbrug. 1865 km fra dk til balaton på 19 timer blev kørt med en diesel økonomi på 21,76 km/l