Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Er metallak bleven får dyr ?

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2009 kl. 17:25

Jeg synes godt nok at metallakken er steget ? jeg var inde hos Skoda og kigge på den nye yeti og metallak til denne kostede næsten 8000 kr. Jeg synes selv at små 4000 kr er dyrt, når man tænker på at lakken idag er langt bedre end får 10 - 15 år siden hvor en metallak var at foretrække. Man får heller ikke sin investering hjem igen, så spar de 8000 kr hvis du kan lide de 2-3 standard farver som de fleste bilmærker tilbyder. Nu ved jeg godt at Audi, BMW m.m. sikkert har metallak til over 10.000 kr men det er også luksusbiler hvor kunden "gerne" vil betale for det. Får metallak er vel metallak ? om du lakkere en Skoda eller Audi ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2010 kl. 19:31

Så meget for kampagne-priser - så kan man få en i30 diesel med læderrat og nogle andre småting - men metallak koster 6500,-.. Så jo for at kunne sælge bilen så billig så mulig - så bliver metal-lakken og andre ting skide dyre. det er værre hos Skoda hvor man nærmest har tvunget folk til at købe metal-lak ved at grund-farven er lilla!.

Profil slettet

Profil slettet

02-01-2010 kl. 20:07

Der bliver lige nød til at rette dig John.

Hvid og blå kan fås til 0 kr. til både Fabia, Octavia og Superb.

Det ser også ud som om at metallak er inkl. i prisen på en Roomster, da alle farver står til 0 kr.

Sidst rettet: 2/1-10

Profil slettet

Profil slettet

03-01-2010 kl. 14:58

Hvis forhandleren kun tjente ca. 100 kr på metallakken, så tror jeg at de alle havde det som standard til 0 kr. det giver da langt flere tilfredse kunder.

Mon ikke der er x antal 1000 kr. i fortjeneste til forhandleren ?

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2010 kl. 15:56

Du kan da altid sælge den til en forhandler, med eller uden metallak. Du får så bare lidt mindre for bilen måske, men du har jo selv givet ca. 5000 - 8000 kr mindre i forvejen.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

06-01-2010 kl. 19:18

Så skal du jo bare vælge en standard farve, eller måske købe et andet mærke.