Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Ekstra sæder lovligt??
Profil slettet
08-03-2008 kl. 18:24
Hej.
Kan nogle af jer hjælpe mig?
Jeg skal ud og kigge på en Peugeot Partner i morgen. Jeg vil gerne have et til to ekstra sæder i, så det er 6-7 sæder i bilen, men er der ikke noget om at det er uloveligt??
Jeg ved at det blev ulovligt omkring januar 2007, men er den lov ændret igen??
Mvh. Helle
Michael N
bruger siden
06-04-2005
08-03-2008 kl. 19:56
Nej mig bekendt er loven ikke lavet om og heldigvis for det - flere undersøgelser har vist at det er farligt med sæder der er side stillet - jeg kører selv Berlingo og den er ikke bygget til at have sæder i bagage rummet - jeg har set en Berlingo der er blevet ramt bagfra og havde der været børn på de bagerste sæder så havde de været mere end smadret !
Det samme gælder i øvrigt for flere af de andre små 7 personers biler - sikkerheden for de 2 bagerste sæder er minimal.
Det samme gælder i øvrigt for flere af de andre små 7 personers biler - sikkerheden for de 2 bagerste sæder er minimal.
Profil slettet
09-03-2008 kl. 09:08
Hej Michael og Torben.
Mange tak for jeres indslag.
Det var umildbart også min mening om det, jeg har ikke brug for de to ekstra sæder, men syntes bare det ville være rart, når vi køre med 2-3 børn, at vi også kunne have bedsteforældrene med på en tur.
Men de må køre i deres egen bil.
Jeg vil ikke være skyld i at folk kommer tilskade!! Jeg har desværre selv piskesmæld som blev forværret i november da vi blev påkørt i vores gamle bil, og det vil jeg absolut ikke ønske for andre.
Tak for jeres råd og mening!!
Mvh. Helle
Mange tak for jeres indslag.
Det var umildbart også min mening om det, jeg har ikke brug for de to ekstra sæder, men syntes bare det ville være rart, når vi køre med 2-3 børn, at vi også kunne have bedsteforældrene med på en tur.
Men de må køre i deres egen bil.
Jeg vil ikke være skyld i at folk kommer tilskade!! Jeg har desværre selv piskesmæld som blev forværret i november da vi blev påkørt i vores gamle bil, og det vil jeg absolut ikke ønske for andre.
Tak for jeres råd og mening!!
Mvh. Helle