Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Defekt klimaa. Volvo S 80

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2006 kl. 23:45

Hej Christian

Tak for dit svar!

Hvis jeg drejer temp. ned på max. køl, køre blæseren på fulde tryk med det samme. Det er bare noget lunket luft (ude temp.) der kommer i kabinen.

Hvis man lige venter 2-5 min. efter det er stoppet med koldt luft og tænder anlægget på max. kulde, er det ok til næste gang bilen står stille i 10-30 sek. og køre perfekt.

Ergo blæseren køre som den skal - men det er det kolde luft der får nogle udfald!

På forhånd tak!

Mvh. Jens RAsmussen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-07-2006 kl. 23:49

Det der freon - der står 6nM på låget og værkstedet målte over 10nM og konkluderet at dette var iorden.

Hvordan hænger det sammen - er det trykket der gør at luften køles eller er det virkningsgraden af freon der gør at luften køles?

Profil slettet

Profil slettet

20-07-2006 kl. 09:43

Hej

Bil: Volvo s80, 2,5 tdi, årg. 2000, km. 215.000, automatg. klima.

Idag vár vi i KBH. for at besøge morbror - fin dag .. men klimaanlæget er noget ustabilt.

Efter vi havde kørt ca. 120 km., var vi KBH og bilen fik lov til at stå i tomgang i 10 min. idet et af vores børn sov i sit sæde.
Det viste sig at klimaanlæget havde fungeret perfekt hele vejen ind til KBH men når bilen stod stille,ville den ikke køle.
Det skal nævnes at detden dag og kl. var ca. 11.00 og det var en meget varm dag .

Efter en ½ time kørte vi videre og da virkede klimaanlæget ikke overhovedet.

Når bil var i en hastighed på min. 100 km/t i de varme timer midt på dagen var det ok og anlæget virkede.
Eller senere på dagen kunne anlæger også køle,blot man ikke holdte stille - så var det ligesom om det "tabte pusten" og stoppende med kølende luft.

Selve kompresseren køre i ny og næ - det virker meget mystisk.

Jeg har fået et overslag på ca. kr. 7-8.000,- på rep. af anlægget idet værkstedet mener at det må være kompresseren (spolen)der er defekt, men så burde den slet ikke virker og ikke blot være periodisk.

Såfremt der er nogle der ligger inde med info. på dette problem, vil jeg blive meget glad.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Jens Rasmussen.