Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Danmarkshistoriens største undersøgelse af fejl på biler.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

16-04-2008 kl. 17:00

Lidt input til den altid igangværende debat omkring de enkelte bilmærker og bilmodellers kvalitet - eller mangel på samme. http://ekstrabladet.dk/biler/article996868.ece God læselyst.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

16-04-2008 kl. 23:39

Jeg er ikke enig i postulatet om, at det mere afspejler hvorvidt værkstedet finder fejl inden synet. De færreste får vel bilen gået efter inden syn af en fire år gammel bil?
Imidlertid finder jeg også statistikken en anelse mangelfuld, idet der ikke tages højde for hvilke fejl, der findes.
Man kunne jo forestille sig, at de 76% Lagunaer havde forlygterne ude af justering, og de 15,7% Ford Fusion havde lækager i bremsesystemet...?

Med andre ord - der er nok ingen endegyldige sandheder i oversigten - men en masse hints om, i hvilken retning rent kvalitetsmæssigt, en bil trækker.

Og Dennis - et angreb på Passat er nok det nærmeste, du kommer på en Muhammedtegning herinde, tror du ikke? Held og lykke til dig - din familie, omgangskreds og by...

Og Leif - kom nu glad! Som bruger af forummet er du da nødt til at anerkende folks ret til holdninger, uanset bevægegrunde herfor. Snævertsynethed er vel ikke værre end intollerence?

Venlig hilsen Ulrik

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

17-04-2008 kl. 08:35

Vælg bil som du vælger samlever - med hjertet, ikke efter statistikker.

Benny Due

Benny Due
bruger siden
09-10-2003

17-04-2008 kl. 09:10

I så fald tager jeg den bil hvor tanken er fuld GGG ;-))

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

17-04-2008 kl. 09:31

men jeg tror du tager fejl.
På en 4 år gammel bil, uanset mærke, tvivler jeg på at de fleste ville køre den til mekanikeren til gennemtjek først. For derefter at køre den til syn...
Men FDM har jo også længe vidst at en Passat måske ikke ligefrem er verdens mest driftsikre bil.
Men jeg må ærligt indrømme at det undrer mig at det er en Ford der løber af med "sejren" (Kører selv Ford).

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

17-04-2008 kl. 21:06

OK, der var jeg vist ude med den skarpe pen.

Leif, jeg forstod din kommentar som myntet mod dem, der lægger indlæg på forummet. Her er nogle meget ensidige i deres rådgivning - og andre meget interesserede i at give forskelligartede ideer fra sig. Selv forsøger jeg det sidste, men kommer da ofte til de samme konklusioner - men min holdning er, at der skal være plads til alle. Der er vi helt enige, tror jeg.

Dennis - jeg hilser omtale af Passaten velkommen. Faktum er jo, at Passaten er en glimrende bil - med for mange fejl. Surt at tro, man har fået noget for sine - lidt for mange - penge, og så stå med bøvl, der svarer til en Citroën eller lignende... Mit indlæg skulle altså ikke læses som en trussel, men som et varsel om, at mange ville reagere negativt på din - helt rigtige - pointe.
Og - så har jeg en fornemmelse af, at den nye Passat er meget bedre end den gamle?
Med venlig hilsen
Ulrik

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

17-04-2008 kl. 21:09

Men der er stadig mange faldgruber; driftssikkerhed, driftsomkostninger, reklamationsret.
Og spørgsmålet om, hvorvidt man kan tillade sig at have to?

Mikael Foldager

Mikael Foldager
bruger siden
06-01-2004

18-04-2008 kl. 17:22

Jeg er enig med Jens.

Hvilke typer mennesker kører Passat - og hvilke kører Fusion???
De er langt fra samme type.

Og ham der kører Fusion er oftest lildt ældre og en typisk loyal Ford kunde igennem mange år.´Han kunne aldrig drømme om at tvivle på sit værksted.

Deriod Passat´en som er en typisk jobbil bliver nu nok udsat for en noget hårdere hverdag og ikke mindst en noget hårdere kritiker hvor intet må fejle før fanden står malet hen over forsiden.....
Jeg giver ikke noget for den slags undersøgelse.

PS: Nej jeg har ikke VW selv....(eller Ford)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

19-04-2008 kl. 11:22

At Audi koster kassen brugt er ligesåmeget er prestige spørgsmål. I resten af EU er de intet værd brugte!

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

20-04-2008 kl. 21:57

Jeg leder efter de mange, der er optagede af, hvor mange % fejl deres bil har. De er ikke i denne klumme. Du har noget mod Peugeot og Mercedes - tror du ikke, at ejerne af dem er glade for deres biler?
Hvor får du i øvrigt synet din bil? Rust har noget med syn at gøre, der hvor min bliver synet.
Og du valgte en Touran. Den stikker godt nok af fra brokkehovedernes normaldanskerbiler - den er jo i samme liga som GTV 3,2'eren.
Kære Søren - der fik du godt nok skrevet noget vrøvl, hvad?