Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Dæk f.eks. Nankang

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2007 kl. 09:37

Hej Er der nogen som har nogle erfaringer med "billig" dæk som f.eks. Nankang. Jeg skal ud og købe 18". Har tidligere kørt på Pirelli, men de koster....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tommy Gundestrup Schou

Tommy Gundestrup Schou
bruger siden
01-02-2006

03-04-2007 kl. 09:53

Hej

Jeg har selv et sæt Nankang i størrelsen 205/50/16. De er udmærkede at køre på. Står godt fast i tørt føre og OK i vådt. Eneste anke jeg har er at de støjer lidt mere end de micheliner jeg havde på før, men det er ikke noget der vil afholde mig fra at købe dem igen. Dertil er der ganske enkelt for mange penge at spare.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-04-2007 kl. 11:21

Hej.
Jeg kører på Nankang NS2 i størrelsen 225/45 17.
Det er et glimrende dæk, som både står fornuftigt fast på tør og våd vej.
Det støjer kun lidt på ru asfalt, men ikke værre end mine gamle dæk, som var fra Goodyear og kun 195 i bredden.
Samtidig lader det ikke til at de slides specielt hurtigt.
Jeg kørte på dem hele sidste sommer, og har for et på uger siden sat dem på bilen igen - de virker stadig næsten nye og uden nævneværdig slid.
Jeg har ikke noget problem med at anbefale disse dæk.

På den anden side, har jeg dog også læst tests, hvor Nankang og andre billig-dæk sjældent klarer sig godt.
Umiddelbart efter at jeg havde købt mine dæk, læste jeg i en test fra Autobild, at de absolut ikke kunne anbefale Nankang NS2, som faktisk sluttede sidst i deres test af 10-12 sommerdæk.
Testen viste, at der var en hel klar sammenhæng mellem pris og kvalitet. Dyreste dæk vandt, og billigste (Nankang) tabte.

Som sagt kan jeg ikke genkende dette resultat på mine egne dæk. Min bil står nu væsentlig bedre fast end før (især på tør vej), men det skyldes sikkert især den større bredde og lavere højde på dækket.

Konklusion:
Et Nankang NS2 dæk i str. 225 står måske dårligere fast end f.eks. et 225-dæk fra et dyrt mærke, men jeg vil stadig mene, at det står bedre fast end f.eks. et 195-dæk fra et dyrt mærke.