Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

codan/VW forsikring dårlig erfaring

Profil slettet

Profil slettet

23-04-2010 kl. 23:32

Utroligt at VW vil samarbejde med Codan. Jeg blev overtalt af SMC til at prøve VW/Codan i en "prøveperiode" på 3 mdr. for 505 kr. Før levering lovede VW/Codan en kaskoforsikring med maskinskadedækning til ca 5300 kr årligt. 1 måned efter levering ringer en Codan medarbejder og siger at prisen nu er 7700 årligt. Jeg opdager at jeg er låst til den elendige medarbejder og når jeg kontakter mit gamle selskab Top siger man at nu er bilen brugt og ikke længere omfattet af nyværdierstatning ved. evt. totalskade som der ellers er i bilens første år. Efterfølgende har flere sagt at Codan ikke er til at få penge ud af ved evt. skade. Konklusion: Pas på Codan. Ufatteligt at VW samarbejder med et dårligt selskab som Codan.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

24-04-2010 kl. 08:20

Spændende, fortæller du resten af historien ved anden lejlighed. Bliver du hos Codan. Hvilken model har du købt, hvis det er en Polo, kan du få en flat rate, har du planer om skader herunder maskin og total skade ?

Jeg forstår ikke hvorfor du hænger Codan og SMC ud, ret henvendelse til sælger hvis du følger dig dårligt behandlet, Codan har ingen indflydelse på dit valg af 505 for tre måneder !

Vh
Ejner

Dette indlæg blev 24-04-2010 08:21 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2010 kl. 09:43

Been there - done that... og skyndte mig at flygte igen godt ærgerlig over Codan. Skal ikke have noget med dem at gøre igen nogensinde. Bekræfter vel reglen om intet er gratis.

http://www.bilbasen.dk/forum/vw-bilforsikring-til-kr-50000_ID61752.htm?s=codan&t=0

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

25-04-2010 kl. 01:36

Nej for h........ man må aldrig tegne noget i omtalte selskab, så er man på herrens mark

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2010 kl. 17:41

SMC anbefaler dig at prøve et forsikringsprodukt. Det gør vel ikke SMC-koncernen til en dårlig koncern? Du har fået tre måneders forsikring til 505 kr. Det er da til at "føle på" :-)

M.h.t. den lovede præmie kan jeg konstatere, at dette desværre ofte sker. Derfor bør alle der skal tegne en bilforsikring (eller anden forsikring) få et skrifteligt bindende tilbud fra sælger. Misledende præmier er en metode flere selskaber (eller nærmere agressive uuddannede forsikringsagenter) ofte benytter sig af.

Dernæst synes jeg faktisk at Codans tilbud om f.eks. elitekørsel efter 3 år er virkeligt godt.

Endelig: Du ved jo faktisk ikke hvorledes Codan forholder sig ved skadestilfælde. At lade sig hidse op af fordomme kan ikke betale sig. Der er en helt klar lovgivning på området.

Mht til nybilsværdi mener jeg at kunne huske, at dette gælder det første år - og som ovenfor nævnt: du har vel ikke planlagt at totalskade din bil i den nærmeste fremtid?

Prøv nu Codan og se om det ikke er et godt produkt du har fået. Det er min oplevelse, at det faktisk er et af de bedre selskaber. Og ellers kan du jo altid flytte tilbage til dit gamle selskab.