Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Børn i en Fiat 500!

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

19-05-2009 kl. 09:13

Hej alle, Min kone har forelsket sig i en Fiat 500. Vi har to børn på 1 og 5 år. Er der nogle af jer, som har erfaringer med denne bil og plads til børn. Det skal være vores bil nr. 2 og transporten af børnene er stort set kun til og fra institutionen! mvh Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 09:35

Den er fed, den lille 500 :-)
Men da I skal have børn ind og ud fra bagsædet flere gange dagligt, så overvej nøje om jeres rygge kan holde til det ! Vi er meget meget glade for at vores Punto har 5 døre af samme årsag. Min kone er også forelsket i en 500, men kan godt se det ikke harmonere med små børn i autostole :-(

Anders Wickmann

Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004

19-05-2009 kl. 10:02

Min kone forelskede sig også i en 500 og jeg gav efter.... Vi har et enkelt barn på 1½ og ja pladsen bagved er trang men det går faktisk ret fint. Giver dog AM ret i at der er langt ind til bagsædet men man må jo lide lidt for at køre i en kult bil.

Vi har den også som nr to bil og så vi tager så vidt det er muligt vores stationcar når vi skal have sønnike med. Men det er ikke et meget stort problem endnu at få ham ind på bagsædet - så længe man ikke skal have klapvogn eller barnevogn med. ;-)

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 19:57

Egentlig egner den sig vel bedst til bil nr. 3 og så med kallechetag !!! :-)
Og så måske ikke bedst egnet i DK men istedet ved den italienske rivierra.......... øv

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 20:19

Hmmm - Kåre du lurer stadigvæk derude i skoven.... Som du sikkert ikke ved, så findes der primære køretøjer og sekundære kørertøjer. Fiat hører så absolut under kategorien sekundære køretøjer, det af grunde du selv må tænke dig til, men for at holde den gode tone, så er Fiat jo så dejligt uforpligtende.....

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 20:19

bare fordi I ikke er enige om mange ting? hmmm......

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 20:44

Fiaten er kun købt fordi det er en knallert med kabine. Indkøbt til bykørsel og børneafhentning. Billig, ja, men pris=kvalitet. Nu skal konen til at køre 80 km om dagen og regner ikke med Fiaten er med på det ret længe. Ser seriøst på en rigitg bil: En Golf !!! ;-)

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

19-05-2009 kl. 21:01

Hej,

Kører mit indlæg lidt af sporet!

mvh

Thomas

Profil slettet

Profil slettet

19-05-2009 kl. 21:03

Tror vi har forladt emnet lidt Kaare (troede du måske skrev fra Sverige :-)
Men Fiat er for sjov - se bare Fiat 500 - den er da sjov og ikke seriøs som brugsbil for alvor (km 40.000 og op om året - som vi VW- ejere bruger vores rigtige vogn!!)
Som bil nr. 2 og uden hjemmeboende børn ville mit klare valg da være denne søde , sjove, uforpligtende charmør af en minibil - og naturligvis i dueblå med rød/hvidt interiør. :-)))