Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
BMW 528i - God bil??
Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003
26-12-2007 kl. 20:50
Hey folkens
Jeg har på nuværende tidspunkt en volvo s40 fra 2005 og overvejer at bytte den til en bmw 528 fra 1999..
bilen er udstyret med autogear, soltag, alt i el osv.
hvad siger i til denne bil?
Er den en pålidelig bil som volvo'en eller er der nogle ting som jeg skal være ekstra opmærksom på`??
og hvad med benzin økonomien.. min volvo køre ca. 8 på literen.. hvad tror i denne bil køre i byen?
Mvh
Alan Yucel
Gert Skadhede
bruger siden
23-07-2004
14-01-2008 kl. 21:46
Jeg har en 528i, steptronic fra 1997 - den har nu kørt 244.000 og jeg har haft den i 3½ år, siden den havde kørt 181.000. Den er en fantastisk bil, den kører perfekt, alt virker (selv den mindste lampe/diode), og den har fungeret upåklageligt i den tid jeg har haft den. Den har har ikke kostet mere at servicere end en normal bil (så længe du ikke kører til bmw), og det er fantastisk at alt holder så godt. Selv idag sidder jeg jævnligt i bilen og undre mig over at der ikke er den mindste knirkelyd eller lign. Motoren og aut.gearet spiller perfekt sammen, og den er meget højt gearet så du kører med ekstremt få omdrejninger (kun med aut.gear) f.eks. 2.750 omdr. ved 160 km/t. Den sluger en del brændstof - jeg kører ganske frisk og i byen går den ca. 7 km/l - men til gengæld går den 10-12 på landevej (hvor den hører til). Med fartpiloten på 160 km/t går den præcis 10 km/l - og den er vist ganske godt. Passer du bilen godt, har du bil til mange år endnu, og jeg vil til enhver tid være mere tryg ved at køre til syd Spanien i min "modne" 528i end i f.eks. en 3 år gl. Alfa :-)