Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW 3xx vs A4 - st.car

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2007 kl. 10:28

I en gammel tråd læser jeg, at en der foreslår en 320 i stedet for A4. Er der virkelig betydeligt mere plads i bimmeren end i audien? Forskellen på de udvendige mål er jo ret beskeden Jeg ved efterhånden en hel del om Audi og VW, men er lidt skuffet over pladsen på især Audi-bagsædet. Jeg er klart mest interesseret i diesel. 3-serien er dog mange modeller, jeg leder op til ca 280k. Hvilke andre 3-modeller kører diesel, og hvor motoren har godt ry?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

07-08-2007 kl. 13:00

Jeg har kørt 318D, 320D og 330D, og 320D er rigtig fin. 318 er direkte bovlam og 330 er vanvittigt lækker. Alternativt kunne du kigge efter en 520D Den er et af de fedeste motorvejslokomotiver, du kan få.

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

07-08-2007 kl. 13:00

Jeg har kørt 318D, 320D og 330D, og 320D er rigtig fin. 318 er direkte bovlam og 330 er vanvittigt lækker. Alternativt kunne du kigge efter en 520D Den er et af de fedeste motorvejslokomotiver, du kan få.

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2007 kl. 14:51

Hvert år uddeler et panel "ENGINE OF THE YEAR". Toyota vandt i 1.0 og hybridklassen. Noget BMW ikke fører. Men vandt i de andre. Så motor kvalitet. Ja for den da!

BMW 3-modellen blev foresten også "WORLD CAR OF THE YEAR 2006".

320D med 163DHK er hurtigere fra 0-100 og også på toppen end Avensis177D/Passat170D/Mondeo140D. Og det med 17,5km/l !

330D/530D er lige mig. 231DHK og 0-100 under 7sek og 250+ på toppen. Og det med ca. 15kml/l.

De Ekstra 100Kkr for twinturbo version af 3liters rækkesekseren i diesel synes jeg er for meget. Men er økonomien til det, ja så selvfølgelig!
285DHK er ret vildt. Også få den lige chippet 20% oveni. Halleluja!

Og Jeppe har ret. Den der række-sekser (verdens bedste række-sekser!) er bare for lækker. Og med en 20% chipning er den oppe på 277DHK. Og så er det lige så man er ved at komme i bukserne når den letter.

Hver dag du står foran din Bimmer. Ja så bliver du bare automatisk glad. Alle vi jo gerne have den, istedet for deres microbil eller familiebus. Den ER bare sååååå smuk. *Kys*. *Kys*.

Profil slettet

Profil slettet

07-08-2007 kl. 16:17

at du kan li´en BMW....!! he he.
Se, jeg har i fordums tid ejet en 320 (6´er) årg. 1978. På den tid var det virkelig en lækker slæde, den endte sine dage på taget inde midt på en lollandsk pløjemark.
Nu er jeg gammel (!), men slet ikke i tvivl om kvaliteten af BMW. Men som 46 årig, finder jeg, at BMW´s design knapt er så klassisk som Audis. Det er som om at de kommer til at lide lidt af det samme som mange japanere, når der er kommet 2 nye modeller, er det med en anden designlinie, og så ser de tidligere lidt "outdatede" ud.
Efter min ringe opfattelse, er dette ikke så udpræget for andre tyskere.
MEN: fede - det er de - Bimmerne - og de gode mennesker herinde har da heller ikke brugt deres skrivetid forgæves. Jeg vil nu ind og kigge på billeder, og betragte dem som værdige konkurrenter til A4 - men glemme 318.
Mit spørgsmål gik osse på, om 3serien er større end A4´ren, er der nogen der tør byde på det?

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2007 kl. 13:16

Har nu været lidt rundt og kigge på BMW´ere.
Jeg tager til Odense på mandag, for at prøve en tur i en 320d fra 03, den ligner et meget godt bud på noget der kunne blive min.

Der er nogle ting jeg ikke umiddelbart finder et godt svar på:

Nogle 320´erefra samme årgang har 136 hk andre 150 hk.
Er der tale en helt anden maskine, eller hvad er forklaringen?

Nogle modeller fra bl.a. -99, bærer betegnelsen TD. Dette har jeg ikke set på andre.
Jeg går ud fra, at alle BMW-diesler er TDi...- eller hvad?

Nogle bærer betegnelsen E46 - andre noget andet ... hvad gemmer sig bag disse betegnelser?

En del biler jeg har set på, ex på Mobile.de, har et større knappanel på rattet, andre fra samme årgang har ikke noget.
Hvornår kommer dette ind i modelrækken, eller er det kun noget på særlige udstyrsmodeller?

Jeg kan ikke umiddelbart se forskel på en 2001 og en 2003, er der overhovedet nogen?
Jeg kigger lige nu på 2002-04. De er flotte både i design og i udstyr - og prisen ligger godt. Hvor langt langt rækker denne model tilbage?

Men Jan og Jeppe: I har overbevist mig om, at det klart nok er værd at kigge efter en 320d som overbevisende alternativ til A4!

Profil slettet

Profil slettet

08-08-2007 kl. 14:30

136DHK motoren er den "gamle", mens 150DHK er den "nye" og 163DHK er den "helt nye".
150DHK'en er en helt fin maskine.
"E46" er modellen. ligesom f.eks. Opel Kadett 'D', Opel Kadett 'E', osv.
Det betyder jo bare at karosserne og/eller interiøret er lidt anderledes på de forskellige årgange.
"TD" stod for Turbo Diesel.
Men da alle dieselmotorerne nu er turbo-diesel med indsprøjtning, ja så skriver de bare D.
Så D dækker over T(urbo)D(iesel)I(njection) betegnelsen.
Husk at modellen kan godt være en 2002 fra årgang 2001. De nye modeller bliver lanceret i midten af foregående år. Sådan er det for de fleste mærker.
Udstyrmængden er også variabel.
Jeg ville gå efter max udstyr. Det øger lækkerheden og glæden lidt mere. Også stor difference i prisen er der heller ikke.

Det er egentligt ikke så svært, som man synes. Prøv så mange som muligt. Prøv dem igen. Og igen. I know. Det tager tid. Men efterhånden skrumper mængden af biler ind.
Især hvis den man var ved at handle på og var mest lun på pludselig bliver solgt til en anden. Godt ham. Surt for mig :=(

Du kunne istedet købe en toyota avensis
:=P