Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW 320i går i stå...

Profil slettet

Profil slettet

30-09-2008 kl. 21:26

Hej alle! Jeg har en BMW 320i Touring `97 Aut. som til tider kører meget ujævnt i tomgang f.ek., når jeg holder i et lyskryds og har bremsen nede, kører omdrejningerne op og ned og den kan til sidst gå helt i stå. Er der nogen der har en ide om hvad problemet kunne være? På forhånd tak Jan Friemann

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

03-10-2008 kl. 01:13

Hej Jan.

Det kan være mange ting, ikke kun indsprøjtningen (som i sig selv er/kan være mange ting?).

Du kan have en utæt indsugningsmanifold, det kan være luftmængdemåleren og nu hvor du har aut.gear, kan det også være en måler/føler på denne, som er defekt, når tomgangen "snurrer" op og ned.

Er du østjyde, så tag kontakt til NICA i Hinnerup. Han er alle tiders BMW mand og erfaringsmæssigt hurtigere til, at diagnosticere problemer på en BMW, end aut. mekanikere/værksteder er - hvilket i sidste ende også resulterer i færre omkostninger for dig.

Held og lykke med fejlsøgningen - mvh Morten

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2008 kl. 19:26

Tak for dit indlæg og hjælp, det er altid rart med hjælp og gode råd, det kan forhåbentlig spare penge i sidste ende.

Jan friemann

Profil slettet

Profil slettet

04-10-2008 kl. 19:26

Tak for dit indlæg og hjælp, det er altid rart med hjælp og gode råd, det kan forhåbentlig spare penge i sidste ende.

Jan friemann

Sivert Jacobsen

Sivert Jacobsen
bruger siden
10-10-2006

05-10-2008 kl. 16:34

umiddelbart ville jeg ikke tro det er indsprøjtning, da den så ville gøre det hele tiden, og ikke kun ved tomgang. Kunne evt være en fejl på motorstyringen, men kør på værksted og få den testet.

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

10-10-2008 kl. 13:43

Det kan også skyldes en tilsodet tomgangsventil i indsugningen - denne soder ofte til pga. returgassystemet...

Lad os høre resultatet, når diagnosen er stillet...

Profil slettet

Profil slettet

10-10-2008 kl. 18:59

Mange tak for indlæggene jeg skal nok melde tilbage når problemet bliver løst, men tak til alle for de gode forslag til hvad det kunne være, alt i alt en stor hjælp.

Jan Friemann