Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Billigere afgift
Profil slettet
28-10-2006 kl. 18:26
Hej.
har selv importeret mange biler som forhandler. det der med at finde ridser og slid på bilen er ligegyldigt. da jeg prøvede det med en bil der ikke var som beskrevet da jeg købte den. sagde SKAT, at med de ridser havde jeg nok også fået den billigt. og det er jo rigtigt nok så afgiften er den samme uanset stand.
hvad angår det med km. tallet og andet motor. er du på tynd is. biler og km. i tyskland er "farligt" og du kan nemt blive snydt, men så igen på den måde prøver du jo så også at "snyde" dig til en billigere afgift. en afgift der går til at jeg kan komme på sygehus og mine børn i skole.
Profil slettet
28-10-2006 kl. 19:08
Okay tak. Hvordan med ekstraudstyr? ved du det.
Når ja, og hvor meget kan man regne med bilpriser.dk's vurdering?
Når ja, og hvor meget kan man regne med bilpriser.dk's vurdering?
Profil slettet
28-10-2006 kl. 20:14
ja det siges jo at xtra udstyr ikke regnes med efter en vis alder. men når man står til besigtigelse inde i sydhavnen og vuderingsmanden skriver al udstyret ned. kan man jo hurtigt ligge 2 og 2 sammen!
de plejer at være en god rettesnor men pas på. skulle byde på en volvo den anden dag. tjekkede bil priser, den regnede en indkøbspris ind på 320.000 tjekkede bagefter hvad de stod til her på siden. den dyreste kostede 270.000 i udsalg, så pas på! ved ikke hvad du søger. men kan da prøve at hjælpe. tjek evt. skat.dk der kan du søge på afgifter. eller tag gennemsnits prisen på de biler af den type du vil have divider med 63% så har du en ca. afgift
de plejer at være en god rettesnor men pas på. skulle byde på en volvo den anden dag. tjekkede bil priser, den regnede en indkøbspris ind på 320.000 tjekkede bagefter hvad de stod til her på siden. den dyreste kostede 270.000 i udsalg, så pas på! ved ikke hvad du søger. men kan da prøve at hjælpe. tjek evt. skat.dk der kan du søge på afgifter. eller tag gennemsnits prisen på de biler af den type du vil have divider med 63% så har du en ca. afgift
Profil slettet
28-10-2006 kl. 20:52
Okay, jeg kigger på Volvo S70'ere. min. den motor med 144HK. Der er ikke mange vurderinger at sammenligne med, der er heller ikke mange til salg i Danmark. Har kigget lidt i Sverige, der er markedet stort
Profil slettet
28-10-2006 kl. 20:52
Er der nogle herinde, som har nogle fif og tricks til en billigere afgift på en brugt bil? Altså inden for lovens grænser?
Har hørt at man skal nævne selv den mindste fejl eller ridse. Har også på et tidspunkt hørt at man kan finde en bil med et meget højt kilometertal, der dog på et tidspunkt har fået ny motor er dette rigtigt?
Jeg så forleden dag pengemagasinet, og der sagde de at hvis det var en bil, som var mere end 6 år gammel, skulle man bare få så meget ekstraudstyr som muligt, men så snakkede jeg med skat. Og de sagde at det ikke var rigtigt, at det afskrives med 20% årligt? Er der nogle, der ved hvilket, som er rigtigt?
Mvh.
Har hørt at man skal nævne selv den mindste fejl eller ridse. Har også på et tidspunkt hørt at man kan finde en bil med et meget højt kilometertal, der dog på et tidspunkt har fået ny motor er dette rigtigt?
Jeg så forleden dag pengemagasinet, og der sagde de at hvis det var en bil, som var mere end 6 år gammel, skulle man bare få så meget ekstraudstyr som muligt, men så snakkede jeg med skat. Og de sagde at det ikke var rigtigt, at det afskrives med 20% årligt? Er der nogle, der ved hvilket, som er rigtigt?
Mvh.