Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Benzin eller diesel ??
Henning Holm
bruger siden
25-01-2008
06-02-2008 kl. 19:47
Hej
Jeg står og skal ud og købe en "lille" brugt bil som skal anvendes til at køre ca. 100km hverdag til arbejde via motorvej. Jeg var faktisk afklaret med at ville købe en lille benzin bil som f.eks. Yaris 1.0, Fiat 1,2 eller fabia 1,2 da de umidlbart virker til at havde en fornuftig benzin økonomi.
Men efter at have talt med toyota forhandleren kom jeg i tvivl, da han mente at en Aygo benzin eller diesel ville være et bedre køb. Aygo Benzin kunne være en mulighed, men diesel udgaven virker noget dyr i forhold til de andre biler jeg havde i tankerne.
De biler som jeg så er kommet frem til der kunne være altenativer er:
- Fiat Punto 1.3 Jtd
- Renault 1,5 DCI
- Peugeot 206 HDI
- Citröen C3 HDI
Min tvivl angående fiat og renault er holdbarheden, de er jo en del billiger end 206 & C3 HDI. Men det er måske fordi de ikke er så populære?
Jeg er også lidt i tvivl om hvad jeg kan forvente de køre på literen. Min ven har en 206 1.4HDi som skulle kunne køre omkring 22 km/l men han siger han højest kan køre 17 km/l på motorvej. Det er jo ikke så meget mere end de små benzin biler kan.
Så hvis der er nogen der har mod på at hjælpe en forvirret bilkøber med et budget på en lille bil til maks. 110 t.kr ville jeg blive glad.