Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

ang. oplyst brændstof forbrug

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-03-2010 kl. 05:03

Kan ikke helt forstå at der på reg attesten står et forbrug på 9,8km/ og når jeg kigger her på bilbasen står der 10,1km/ , nogen der ved hvad det handler om. Det er en ford mondeo 2,5 v6 fra 12mdr 2005 ??? Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

02-03-2010 kl. 07:58

Kunne godt forestille mig at de herinde på sitet ikke kigger på den enkelte models forbrug men nærmere for oplyst et tal og at det så er det der er knyttet til denne motor... Motoren er blevet revideret et par gange og hvad det har gjort ved jeg ikke men tror ikke de retter det efter dette...

Mener måske faktisk at man kan få det rettet hvis man er uenig i at den skulle bruge de angivene værdier... Men er ikke sikker...

Dejlig motor ellers med en helt igennem fin klang...

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

03-03-2010 kl. 08:26

Kære Niels H
Det ændre ikke det faktum at Jacob Skjærris har ret. Bilens anvendelse( taxi eller privat) er forbrugs tallene udvedkomne. Procucenterne opdaterer og udvikler løbende, biler der er produceret reguleres ikke tilsvarende.
Vh
Ejner

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-03-2010 kl. 02:49

Ja så er v6'eren kommet i hus , må indrømme at det køre....undskyld udtrykket fandme godt. Har kørt bmw 523i (E60) mv. Og må sige at forden gør det rigtig godt. Men lidt ærgeligt med afgiften. Ved ikke helt om min model er fabrikeret i 04 og så solgt sidst i 05, måske derfor den ikke er opgraderet til et højere gennemsnit......Men lige nu har jeg valgt at lægge det lidt på hylden. Men jeg syns jeg har fået meget bil for pengene, men skal så døjes lidt med grønafgift og højere forsikring.