Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ang. billån -

Kasper Madsen

Kasper Madsen
bruger siden
20-07-2005

26-04-2010 kl. 09:36

Hej bilbasens bruger, Jeg står og skal til at tage et billån men så faldt jeg over en ting under de årlige udgifter, nemlig punktet benzin. Er jeg den eneste som ikke mener at det skal regnes med det jo et forbrug, som hele tiden kan variere. Håber jeg har skrevet det så det kan forstås og grunden til at jeg ikke bare ringer til banker og spørg er simpelthen at min bankrådgiver er på ferie og de andre kan tilsydeladende ikke finde filen frem . På forhånd tak. Kasper M

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-04-2010 kl. 09:46

Hej Kasper.

Du har selvfølgelig ret, men omvendt så er benzinen jo også en udgift som du skal tage højde for, det er jo ikke så fedt at købe en bil og ikke have penge til benzin.

Kasper Madsen

Kasper Madsen
bruger siden
20-07-2005

26-04-2010 kl. 09:52

Henrik du har ret men benzinen er det mindste problem, har lige snakket med 3 andre som har billån i danske bank og de har ikke regnet benzin med ind i de årlige udgifter.

Det er fordi jeg skal jo have en månedligt rådighedsbeløb på 5500.- før lånet kan gå igennem men fordi de har sat 1500.- af til brændstof så er jeg små 1000.- derfra.
Jeg mener bare at sådan noget som benzin, tøj og smøger hvis man nu røg at det er forbrug ud over.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-04-2010 kl. 10:51

Jeg tror at banken er fornuftig/forsigtig.
Hvis dit rådighedsbeløb er for lavt, så kan dagligdagen hurtig blive sur for dig, det er nok det banken vil undgå (Du kan jo så selv vælge om du vil være enig)

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

27-04-2010 kl. 09:58

Kasper,

Benzin er en udgift. Om din bank regner det ind i rådighedsbeløbet eller ej er fuldstændigt ligegyldigt! Det afgørende er om du har råd til ALLE dine udgifter hver måned. Det er ikke din bank der skal svare på det men dig! Hvis banker siger at der mangler 1000 kr i budgettet, så må du jo kunne svare på om det er rigtigt eller ej! Hvis du ikke kan bevise at du har råd til bilen så er det fordi du ikke har råd. Tag ansvaret for din har økonomi, det er dig det går ud over hvis det går galt...

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

28-04-2010 kl. 05:45

Hej Kasper.

Hvis du med de årlige udgifter regner forsikring, ejerafgift, husleje o.s.v.
Ja så er det meget normalt at regne et beløb ind til brændstof.
Men du har vel haft en transportudgift i forvejen, og den skal jo så ikke medregnes længere.

Hilsen Lars.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-04-2010 kl. 23:34

Hej Kasper.

Må man spørge hvilken bil du skal låne til og hvor ny er den ? ?

Måske er der for dig en billigere låne mulighed, hvis du har 10% i udbetaling......Så tjek bank med hjerte..

Mvh