Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny motor til Opel Zafira 2,2

Martin Lærche Laursen

Martin Lærche Laursen
bruger siden
10-03-2012

21-05-2012 kl. 18:17

Jeg skal bruge en ny motor til en Opel Zafira 2,2 16V fra 2002. Jeg har søgt lidt rundt på nettet på tyske/svenske/engelske og danske hjemmesider, men jeg synes ikke rigtig jeg har fundet noget. Er det nogen der har nogle gode link/hjemmesider eller forbindelser til hvor man skal søge? pft Martin

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-05-2012 kl. 18:34

Hør ved en ophugger - de har enten en, eller så kan de skaffe en hjem.

Ellers prøv hjemmesiden: http://www.ditonet.dk/ En samlet liste over ophuggede dele i hele landet.

Her er specifikt for din model: http://www.ditonet.dk/index.asp?id=74&modelId=5081

Og som jeg ser det, så skulle der gerne være et par at vælge imellem.

Martin Lærche Laursen

Martin Lærche Laursen
bruger siden
10-03-2012

21-05-2012 kl. 20:03

Hej C S
Mange tak for hjælpen, jeg kan se at der ihvert tilfælde er en 2,2 som kan passe til min bil.
Er der nogen nævneværdig forskel i prisen ved at købe den i udlandet evt. Tyskland (når man ser bort fra fragten), har du nogen erfaring med det?

Profil slettet

Profil slettet

21-05-2012 kl. 20:10

De danske ophuggere/værksteder køber i mange tilfælde dele fra Tyskland, da der er et beløb at spare. Hvor meget ved jeg ikke, og jeg ved heller ikke om det kan svare sig, men du vil nok kunne spare et par tusinde. Du kan evt. hente den selv på en trailer, og gøre stop ved grænsebutikkerne og slå to fluer med et smæk. Men med transport osv., tror jeg ikke det kan svare sig at købe i udlandet, til fordel for DK. Eneste ting skulle være at der er et noget større udvalg i Tyskland, end i DK.

Eneste erfaring jeg har med bildele fra udlandet er nogle brugte trådfælge til min E-type, som jeg fik hele 1700 kr. billigere pr. fælg, end hvis jeg skulle have købt de samme i DK.

Martin Lærche Laursen

Martin Lærche Laursen
bruger siden
10-03-2012

21-05-2012 kl. 20:21

Så tror jeg, jeg holder mig til de danske ophuggere, og så napper jeg grænsebutikken en anden gang:-)
Endnu engang mange tak for hjælpen