Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Min avensis ryster (hopper)

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2012 kl. 20:54

Hej Jeg håber meget på nogle gode ideer eller problemsknusningsforslag fra jer herinde. Mit problem er at min Toyota Avensis diesel årgang 2001, køre til tider ganske fint, men pludselig begynder den at ryste ja nogle gange så voldsomt at den nærmest "småhopper". Nogle gange afhjælpes det med at stoppe eller sætte den i baggear. Det er ikke dækkene, og er 98 % sikker på det heller ikke er bremserne. Min mekaniker snakker om det måske kan være kadanakslerne ved forhjulene, men jeg vil meget gerne have andre input, hvis I har nogle. Bilen har kørt 270.000 Venlig hilsen og på forhånd tak Jens Lønberg, lemvig

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2012 kl. 21:06

Jeg kan mærke det en lille smule som vibrationer i rattet, men ikke så voldsomt som resten af bilen

Den ryster/hopper også en lille smule ved lave hastigheder men det accelerer betydeligt ved højere hastigheder.

Det forekommer nærmest i "anfald", det er ikke konstant

Dette indlæg blev 11-01-2012 21:08 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2012 kl. 21:21

christian schrøder skrev:
hmm , hvis det havde været træk aksler havde du nok mærket det i rattet , men har din mekaniker ikke kørt en tur i den ? det kan evt være et motor ophæng der er røget .

Et motorophæng, ja det har vi ikke undersøgt. Min mekaniker har været ude og køre i den, men har ikke den store tillid til ham, det gør nogen gange lidt for stærkt, speciel med "try and error".

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2012 kl. 22:38

Jens Pedersen skrev:

Et motorophæng, ja det har vi ikke undersøgt. Min mekaniker har været ude og køre i den, men har ikke den store tillid til ham, det gør nogen gange lidt for stærkt, speciel med "try and error".

Tak for hjælpen foreløbig Christian

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2012 kl. 22:43

Det ryster ikke i tomgang, kun når den kører, og jo hurtigere den kører, jo værre bliver det. Som om der går helt resonans i den. Det er godt nok konen der kører i den, men jeg har virkelig prøvet at lokalisere hvor det kommer fra når jeg kører, men kan ikke finde ud af det. Nogle gange synes jeg det er bagfra, andre gange forfra!!!

Tusind tak for svarende forøvrigt, de skal videregives til doktoren. Rart med andres hjerners løsningsforslag, specielt for en ikke så kyndig som jeg.

Mvh

Jens Lønberg

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2012 kl. 09:31

Niels Petersen skrev:
Toyota corolla årgang 2001.Ryster ved 20-50 km i timen

Er ny her så skal lige finde rundt.

Jeg har et mega problem med min Toyota og er ved at være godt træt af det ?

Har lige monteret nye alu fælge med sommer dæk .
Men ved 20-50 km i timen ryster bilen hvad er der galt?
Det føles som om det er bag i , men hvad ??????
Jeg havde det samme problem i vinters med mine stål fælge og vinter dæk.

Rysterlsne kommer ,når jeg skal ned i fart og rammer lige unde 50km i timen.
Hos Toyota siger de det er dækkene men de er blevet skiftet 2 gange både for og bag på de nye alu fælge.

Har læst lidt længere oppe det måske er bramserne ??

Nogen der har haft det her problem ?

Det kunne meget lyde som en afbalancering - eller ligefrem ujævne dæk. Men sidstnævnte burde være undersøgt, så prøv og kør til dit lokale dækcenter. De kan sikkert se problemet med det samme.

Mvh C S
www.e-bil.dk