Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vurdering af annonce

Johnny Astrup Andersen

Johnny Astrup Andersen
bruger siden
14-09-2005

20-02-2009 kl. 11:28

Hej derude. Jeg har I et stykke tid haft min Audi A6 til salg og har løbende tilpasset prisen til markedet. Senest har jeg "dumpet" prisen ned som afhentningspris, som jeg efter megen søgen på diverse bilportaler, kan se er meget billigt. Dog sker der ikke det store. Jeg er ikke interesseret i at nedsætte bilens pris yderligere. Se venligst link: http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?source=2&AdId=417310 Konstruktive kommentarer modtages gerne Mvh. J. Andersen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Hollesen

Henrik Hollesen
bruger siden
23-11-2003

20-02-2009 kl. 12:00

hej der er nok mange der går uden om den motor da den ikke har et godt ry

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-02-2009 kl. 12:25

"afhentningspris" det er noget bilforhandlerne skriver når de ikke vil stå ved bilen.
jeg ville ikke skrive det i en privatannonce, det lyder som om at du godt ved at der er noget galt med den og ikke vil kendes ved den.
Skriv hellere "gerne FDM-test" eller sådan noget.

Du skriver at du har tilpasset prisen til markedet, problemet er nok at "markedet" er forsvundet.
De kunder som før købte en sjov ældre luxusbil som din, køber nok en Peugeot 207 SW HDi eller en Fabia Stationcar TDi til samme pris men langt mere økonomisk og uden dyre reperationer foreløbig.

Du kan evt. prøve at særtte den på bilauktion( www.autocom.dk ) den pris der bydes der er nok det din bil er værd i dagens Danmark, er det for lidt, så behold den.

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

20-02-2009 kl. 15:50

Jeg mener du er HELT galt på den. Bare fordi en bil er sænket, behøver det da ikke at være en Brianbil. Du skal jo huske på at det også kommer an på hvordan den er sænket. Noget tyder lidt på at den A6 har fået "Morfar-sænkningen" Det vil sige en sænkning der gør bilen mere sikkerat køre i og en del kønnere for den sags skyld.
Man kan jo ikke sætte de alu på og lade værd med at sænke den. Manden ville jo fremstå som komplet idiot. Men det gør han ikke da den er sænket ordentligt. Det er lidt ligesom hvis du til en Fest har habit-jakke og slips på, og så shorts... Sådan en bil bør sænkes, hvis du have en mere sikker bil.

Min Mondeo st.car har også "Morfar-sænkningen" og den kører altså dejligt. Og det er altså ikke nogen Brian-bil.

bruger siden
11-12-2004

20-02-2009 kl. 15:56

For det første er hele det der markede bare gået fuldstændigt i stå. Så alle biler der ikke går ind under kategorien Superfornuftig er svære at komme af med. Og sådan en Audi hører ind under den kategori.

Og som en anden har nævnt, Motoren. Den har ikke ligefrem det bedste ry. Det er altså en væsentlig del.
Og så er det ikke en St.car. Stort minus.
Og så er der det med Gearkassen. Der går lidt religion i den om det skal være Aut. eller manuel.

Men lige umiddelbart står den da flot, ser det ud til.

Men Tålmodighed vil nok være en rigtig god idé...

bruger siden
11-12-2004

20-02-2009 kl. 16:54

at det pynter gevaldigt på bilen med et par pæne alu og sænkning... især når du er ved en forhandler. Sådan en standard skrab Audi A6 er da dødkedelig at se på, uden...

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-02-2009 kl. 08:38

Hold nu op med al jeres snak om sænkning.

"morfar" og antal af millimeter og al det skidt :-)

Det er subjektivt om man kan lide sænkninger, personligt kan jeg ikke se fidusen, fabrikken bruger mange miliarder på opsætningen af bilen, så kommer der et eller andet firma og bilder jer ind at bilen bliver meget bedre hvis i liiige køber nye fjedre til 4.000,- ???
Ja, den bliver sikkert 0,7 sekundt hurtigere rundt på Nürenbergringen, men hvad fanden skal jeg bruge det til når jeg hver dag kører over de samme fartbump og sidder og bander over den #¤%%&# affjedring.

"jammen det ser SÅÅÅ godt ud"

"GÚ GØR DET EJ"

Hvis alle mennesker på kloden syntes at det "ser så godt ud" tror i så ikke at fabrikkerne ville "skamsænke" bilerne inden de forlod fabrikken ???

Ovennævnte er selvfølgelig bare min personlige holdning, og hvad er min pointe så ??

Øhh, jo Det er altså ikke alle der vil købe en bil der er sænket.

Til Johnny: Undskyld mit indlæg, og held og lykke med salget.

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

21-02-2009 kl. 10:30

Du må nok forvente at evt. interesserede har en bil de skal af med. Det var måske en ide at skrive om du er interesseret i byttebil evt.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-02-2009 kl. 11:19

Hej Tony.

Jeg vil godt medgive at jeg er gået lidt galt i byen i forhold til Johnny´s oprindelige indlæg.
Manden spørger forum til råds vedr. salg af sin bil og jeg skriver en lang smøre om sænkninger ??
Så kommer der en masse kommentarer om 35mm og "morfar" og der står jeg altså af :-)

Nok om det, jeg er jo nok bare en "olding" i fyrrene, som godt kan lide en sofa som du kalder det.

jeg må løbe nu, min datter kræver jeg læser en historie for hende

P.S jeg er altid frisk på en "meningsudveksling" om sænkningssæt.

Med ønsket om en god week-end
Henrik

bruger siden
11-12-2004

21-02-2009 kl. 22:38

Det står ikke i annoncen.
"Morfar-sænkning" er bare et udtryk for at man har sænket bilen lidt, uden den mister alt komforten. Altså både for synets skyld, men også for sikkerhedens skyld.
Dem der har Gevind-undervogn og lign eller dem der sænker bilen 60 mm og mere... det er Brian-biler og der mister man alt komfort. Men er man nede i 20-40 mm i en nyere bil, er det kun en forbedring af bilens køreegenskaber.

bruger siden
11-12-2004

21-02-2009 kl. 22:48

At alle bilerne er sat op som de er er pga en kompromis-løsning mellem sikkerhed og komfort. Og jeg er ret sikker på at hvis fabrikkerne fik deres ønsker presset igennem, så ville bilerne standard være sænket.

Prøv at forestille dig at du kommer kørende på motorvejen med 130 kmt.
Der er et større dyr der render ud foran bilen.
Du kan nå at prøve at styre uden om, Men hvis bilen ikke er sænket minimerer man chancen for at slippe godt fra det, idet der er større chance for at bilen skrider for dig, fordi undervognen er for blød.
Men hvis Bilen er sænket øger du chancen for at kunne styre uden om, uden at den skrider for dig. Så det er altså mere sikkert.