Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

volvo v 70 eller saab 9-5

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2007 kl. 12:19

Har kik på en volvov 70 t med 250 hk bilen er fra 03 og koster 399000, hvordan er blen kontra en saab 9-5 aero fra 03 også med den store motor. Hvordan er kvaliteten og service int på de 2 biler brændstofforbrug og endelig value for money, håper på nogle svar.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

30-10-2007 kl. 07:32

To dejlige biler, vidt forskellige i køre egenskaber og anvendelse. Volvo, er billig i vedligeholdelse (har haft to T5) Saab kender jeg ikke. Kvalitet er kendetegnede for begge biler, se tyske tests, forbruget er acceptabelt på trods af de store motorer. Service, altid i Jylland eller Tyskland, priserne i Stor København 3 gange vest jyske priser. Slutteligt bør du være opmærksom på, at Saab´n har større afskrivning end Volvo´n.

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2007 kl. 08:19

Har en 9-5 2,3 Vector på lager m. 185 hk kan ændres m fabrikschip til det er kun styreboksen der udskiftes 250 hk stort set samme bil m en masse udstyr til kr 264900,- Mvh Din Bilmægler ApS Bramming tlf 29296266

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

30-10-2007 kl. 09:11

Kender begge biler særdeles godt! Og lad det være sagt med det samme: det er begge fremragende biler!

Der er særdeles stor forskel på de to biler.... det eneste de har tilfælles er, at de kommer fra to svenske bilproducenter. 9-5'eren er den mest sporty af de to biler at køre i, hvor Volvo'en er mere komfortorienteret afstemt. Du skriver at du kigger på en '03 9-5, i denne forbindelse skal du være særdeles opmærksom på 9-5'erens problem med oil sludge, som har kostet flere Saab-ejere utrolig dyrt! Læs mere om problemet her:

http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml

Saab har anderkendt problemet, og yder 8-års udvidet motorgaranti på de berørte modeller, dette gælder dog KUN hvis der er KOMPLET(!) servicebog, og de enkelte services må ikke være overskredet med mere end højest 2500 km. alternativt 3 måneder! Nu er det ikke for at skræmme dig væk fra Saab'en overhovedet, men årsagen, til at du skal være extra opmærksom, er, at oil sludge problemet rammer Aero-modellen hyppigere end de andre 9-5'ere! Du skal sørge for, at få installeret Saab's seneste modificeringskit, da dette kan afhjælpe problemet delvist. Hvis du vil være helt sikker på ikke at stifte bekendtskab med oil sludge, skal du vælge en model '04. Her er konstruktionen ændret, og problemet kan ikke opstå!

Når dette er sagt, er 9-5 en fremragende bil at køre i. Dens interiør bærer tydeligt præg af at være flyinspireret, dog kunne kvaliteten godt have brugt et "nyk" op.

Volvo V70 T5 er en dejlig rummelig, komfortabel og stærk bil. Kvalitetmæssigt føles den bedre end 9-5. Den er lige knap så "sjov" at køre i, da den ikke er så sporty sat op. Men hvad den taber i sportykørsel henter den i.f.t. komfort.

Rent designmæssigt skiller 9-5'eren sig mere ud, og ser alt andet lige mere sporty ud end V70 T5, men det er selvfølgelig en smagssag. Saab'en kører lidt længere pr. liter end Volvo'en! Volvo'en holder til gengæld prisen bedst, så du kan få mere for den, når du skal af med den igen.

Men prøv begge biler og vælg den du bedst kan lide, for det er begge særdeles fine biler. (Men husk at være opmærksom på oil sludge på 9-5'eren, og det er et ufravigeligt krav, at der SKAL være fuld servicebog på bilen - alternativt vælg en '04).

Held og lykke med købet!

David Dalgas

David Dalgas
bruger siden
06-01-2004

30-10-2007 kl. 13:18

Jeg har selv en V70 som den du nævner som firmabil. Jeg har været glad for den, men jeg ville ikke drømme om at købe den igen, da jeg synes at den er relativt gammeldags og ikke super velkørende ift. nyere biler. Desuden skal du være opmærksom på, at Volvoen koster kassen på værksted og kører som om, at der hul i tanken ved frisk kørsel. Jeg overvejer selv at få en A6 stc. næste gang, så det kan være, at det var værd at overveje for dig. Selvom den koster mere, er den med garanti også langt mere værd, når du skal sælge den. Min pap-far har en 9-5 Aero og den er da også ok - men jeg synes bare, at modellen er gammel - kom vist i 98! Gad vide, hvornår der kommer en ny.