Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Vedr. Køb af skoda superb

Bjarne Vinzents

Bjarne Vinzents
bruger siden
09-01-2004

02-05-2009 kl. 21:08

Hej. Jeg er ved at købe en skoda superb, men er kommet i tvivl om det skal være en 2,0 tdi cr 170 med dsg eller det skal være en 1,8 tsi med dsg. Jeg syntes at den 6 trin skifter bedre end den 7 trin- eller er det bare en vane? Det er jo ikke lang tid man har til at prøve dem i.. Jeg kører ca 25000 km om året, ca 10000 af dem forgår i bykørsel med mange start og stop. Hvad ville du/i vælge hvis i skulle købe en af disse 2 Mvh. Bjarne

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jens Schaap Nygaard

Jens Schaap Nygaard
bruger siden
24-04-2006

04-05-2009 kl. 19:57

170 CR, kører rigtigt godt jeg har nu haft min i 34000 km, og er rigtigt godt tilfreds

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

05-05-2009 kl. 11:30

Lad os kalde en spade for en spade og en øjenbæ for en øjenbæ.
Den ny Skoda Superb's bagende ser ikke blot underlig ud, den er grim. Færdig slut prut finale - uskønt formgivet, uharmonisk osv.
Jeg håber at den kommende stationcarversion bliver noget pænere, for i princippet kan jeg godt lide bilen - bare jeg ikke skal kikke på den :-)

Tommy Søborg

Tommy Søborg
bruger siden
20-02-2005

05-05-2009 kl. 12:39

Nu var det jo ikke udseendet, der var spørgsmålet. Det er Bjarne vist kommet ud over. Så det giver ikke rigtig mening at fylde ham med information om hvilken anden bil, han skal vælge.

Der må være andre, som har prøvet de forskellige DSG-gear og de to motorer og har en mening om dem.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-05-2009 kl. 12:52

Indrømmet, Superb's bagende er ikke ligefrem køn. Faktisk er den grim.
Men Superb er pt. klassens bedste tilbud, uanset bagendens udseende.
Suberp er på alle måder flere klasser over Octavia, og følelsen når man sidder bag rattet er også en helt anden.

Jeg vil gå efter 1,8 tsi.
Jeg har ikke prøvet den i Superb, men det er en fantastisk motor i andre WAG modeller.