Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

valg af 4 hjulstrækker?

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2007 kl. 14:56

Hej jeg bor i et skovområde og om vinteren er det s,,,,, svært at komme op til mit hus, jeg påtænker at købe en anden bil har kigget på en subaru forester 2,5 t kontra en toyota rav 4 eller evt en vw med 4 hjuls træk, hvad vil i forslå mit budget er omkring 400000 plus minus det løse. ER DER NOGLE DER HAR NOGLE ERFARINGER GODE SOM DÅRLIGE PÅ FORHÅND TAK.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Alan Yucel

Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003

21-10-2007 kl. 15:22

Guldplade eller hvide??

Profil slettet

Profil slettet

21-10-2007 kl. 16:22

hvide plader.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-10-2007 kl. 22:13

Helt fair at kalde Rav4 kedelig sammenlignet med Subaru.

En Rav4 2,0 Plus med 152 hk koster ca 450.000 kr.
0-100 km/t: 10,6 Sekunder, og topfart: 185 Km/t

Til sammenligning kan du så vælge en Subaru Forester 2,5 XT Turbo, som koster ca. det samme.
Den giver dig dog 230 hk, 0-100 km/t: 6 Sekunder og en topfart: 216 Km/t.

Det er vist ret tydeligt, hvilken bil af ovenstående, som er den kedelige.
Hvis ikke dataene siger det, så kør en tur i en Forester, og du er overbevist.

At værditabet skulle være større på en Subaru passer iøvrigt heller ikke.
Se bare her inde på Bilbasen.

Billigste Forester Turbo til salg pt. er fra 1999, har kørt 233.000 km, og koster 170.000 kr.
Billigste 5-dørs Rav4 er fra 1998, har kørt 174.000 km, og koster kun 130.000 kr.
Da nyprisen var ca. den samme, så giver det altså en større afskrivning til Rav4, selvom den har kørt færre km.

Facit:
Køb du en Subaru Forester Turbo.
Der findes ingen reelle alternativer til den, som ikke koster det dobbelte.

Sidst rettet: I dag kl. 22:15

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

23-10-2007 kl. 09:39

I bund og grund kan du ikke få en ordentlig 4x4 til den pris! Jeg ville nu også foretrække Subaru, eller Mitsubishi i den prisgruppe.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-10-2007 kl. 21:47

Kasper, du har tydeligvis aldrig kørt i en Forester.
Hvis du havde det, ville du vide, at den absolut ikke kun er hurtigere end Rav4, når det går lige ud.
En Forester er på alle måder meget mere dynamisk end en Rav4 - det er slet ingen sammenligning.

Så nævner du, at en 4WD skal være diesel.
Det kan der måske være noget om, men nu er det jo en benzin dette indlæg handler om.
Iøvrigt vælger man nok ikke en diesel, hvis man gerne vil have en lidt sjov bil.

Så nævner du det med økonomien, som du iøvrigt ikke kan bakke op med tal. Dermed er det blot en udokumenteret påstand.
Hvis du mener, at Subaru har en så høj afskrivning, så find lige en eneste billigt til salg.

Du nævner også noget om frihøjden. Det er dog nok et område, som du ikke burde komme ind på. For alle tests viser, at Rav4 nok stort set er den 4WD på markedet, som klarer sig dårligst i terræn.
Ok, jeg ved godt, at en Forester heller ikke kan måle sig med en gammel Land Rover på terrænegenskaber, men en Rav4 kan den nu sagtens matche.

Og dermed er vi så fremme ved den eneste reelle argument, som du har - nemlig designet.
Men nu er design jo som bekendt en smagssag, så hvis det må være op til enhver at vurdere, hvad man synes om Forester.
Fakta er dog, at hvis det er designer der tæller højest, så kan man også sagtens finde noget smartere end Rav4.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

24-10-2007 kl. 21:48

Kasper, du har tydeligvis aldrig kørt i en Forester.
Hvis du havde det, ville du vide, at den absolut ikke kun er hurtigere end Rav4, når det går lige ud.
En Forester er på alle måder meget mere dynamisk end en Rav4 - det er slet ingen sammenligning.

Så nævner du, at en 4WD skal være diesel.
Det kan der måske være noget om, men nu er det jo en benzin dette indlæg handler om.
Iøvrigt vælger man nok ikke en diesel, hvis man gerne vil have en lidt sjov bil.

Så nævner du det med økonomien, som du iøvrigt ikke kan bakke op med tal. Dermed er det blot en udokumenteret påstand.
Hvis du mener, at Subaru har en så høj afskrivning, så find lige en eneste billigt til salg.

Du nævner også noget om frihøjden. Det er dog nok et område, som du ikke burde komme ind på. For alle tests viser, at Rav4 nok stort set er den 4WD på markedet, som klarer sig dårligst i terræn.
Ok, jeg ved godt, at en Forester heller ikke kan måle sig med en gammel Land Rover på terrænegenskaber, men en Rav4 kan den nu sagtens matche.

Og dermed er vi så fremme ved den eneste reelle argument, som du har - nemlig designet.
Men nu er design jo som bekendt en smagssag, så hvis det må være op til enhver at vurdere, hvad man synes om Forester.
Fakta er dog, at hvis det er designer der tæller højest, så kan man også sagtens finde noget smartere end Rav4.