Bilbasen Forum
Toyota Yaris 1,4D 4-D
Profil slettet
09-01-2007 kl. 10:03
Profil slettet
09-01-2007 kl. 10:26
Udover, at Fabia er hamrende kedelig og konservativ, er motoren en støjende dødssejler - så glem du hurtigt den, Henning!
Henning spørger, om der kan være en barnevogn i en Yaris - ikke efter et kedligere alternativ. Læs før du svarer - det er en god pointe.
Og lad nu være med at hyle op, og starte endnu en relligionskrig - manden spørger i øst, og du svarer i vest - slut prut!
Profil slettet
09-01-2007 kl. 10:28
Bortset fra det, har jeg sjældent set biler fejle så meget, efter 22 kilometre på tælleren.
Profil slettet
09-01-2007 kl. 10:59
Hvis det er den nye Yaris, er det kun marginalt Skoda´en er stærkere. Dertil regnes, at D-4D´eren er mere lydsvag, kultiveret og økonomisk.
Profil slettet
09-01-2007 kl. 17:18
Spørger han NOGEN steder om andre alternativer? Nej vel? Det er ligegyldigt hvad folk spørger om, så kommer der en eller anden bemærkning fra sidelinien om en Fabia. Og det var ikke alternativer, der blev spurgt om!
Profil slettet
09-01-2007 kl. 17:35
Hvad motor angår, er en 1,9 TDI alt andet en omdrejningsvillig, støjende - også når den er varm og super økonomisk er den heller ikke. Heller ikke i praksis, hvor Yaris´en kører længere end opgivet. Køreglæde er en vigtig ting, og motoren i Yaris´en ER et mere behageligt bekendskab, hvis ikke man bare skal fra A-B.
Og det er fint at foreslå alternativer, hvis folk spørger efter andre muligheder - men det blev der IKKE spurgt om her! Du svarer vel heller ikke "boller i karry", når du bliver spurgt om hvad klokken er - vel?
Profil slettet
09-01-2007 kl. 18:34
Så åbn øjnene, indse, at nogle ikke gider se sig selv transporteret i et VAG-produkt med forældet teknik - og drop de angreb, det er sq ikke i nogens interesse!
Det kan da godt ske at DU kan sige dig selv, at man skal prøve bil og vogn sammen - men siden han spørger, har han jo nok IKKE gjort det. Selvom jeg heldigvis endnu ikke har børn, ved jeg da, at der er forskel på størrelserne på barnevogne - så ingen kan svare herinde alligevel!
En 1,9 TDI larmer og ryster - altid - sammenlignet med en 1,4 D-4D. Hvis du benægter dette, må det være fordi, der står Skoda på din glorie. En BMW er jo heller ikke direkte indbegrebet af en tyst bil - med vilje, ved jeg godt! - så sammenligning med den er ubrugelig.
Jeg smiler også, hvis motoren brøler fra to dobbelte Mikuni-Solex´er med frie filtre under acceleration - men sq ikke af at høre en 1,9 TDI blive drevet ud i gearene. Det er jo ikke skøn musik! Tværtimod.
Det er da muligt, du har mere overskud i den gamle kværn ved mellemacellerationer i højgear - omvendt kan man i Yaris´en glæde sig over en motor, der er lysår foran hvad angår smidighed (ikke et VAG-ord!), støjsvaghed og økonomi. Samt måden den trækker på - en TDI kommer med et brag, og festen er forbi inden den egentlig nåede at begynde - men fair nok, hvis man er til det - så ingen alarm for min skyld.
Udover det, rager det mig en høstblomst, hvad diverse bilblade siger og gør (jeg har iøvrigt ikke set de omtalte tests - links, tak), men de eksemplarer JEG har kørt i, og den enkelte jeg har efterprøvet med G-Tech måler rundede endda et par hundrededele af den officielle tid.
Så drop DU dit udenomssnak, som dine svar jo egentlig har været indtil videre - du har åbenbart ikke læst spørgsmålet. Fremover kunne du holde øje med indlæg som: "Fabia, skal/skal ikke", "Erfaringer med Skoda?", "Er en TDI lige mig?" og lign.
Alle andre personligheder, kan vi tage på en mail - dette forum er sq spoleret nok af indlæg som disse.
Profil slettet
09-01-2007 kl. 20:30
Profil slettet
09-01-2007 kl. 23:53
Sebastian Andersen
bruger siden
18-04-2004
10-01-2007 kl. 12:20
Vi havde brug for to biler og solgte derfor vores Mazda 6 2,3 sport. Købte bl.a. den nye Yaris. Og hvilket køb, den er godt nok med chip. Men mellemaccelerationen overgår mazda'en. Støjen er stort set det samme. Mazda'en er klart bedre i sving, men ved motorvejskørsel er Yaris'en en klar vinder.
Prøvede bl.a. også Fabia'en som var lidt for gammeldags. Glæder mig til at se den nye fabia.
Men i mine øjne er Yaris'en et godt køb, også selvom den er ret dyr. Du kunne også overveje Peugeot 207. Er ikke selv til franske biler, men der bliver jo solgt mange peugeot'er.
Profil slettet
10-01-2007 kl. 14:35
Men både Yaris og Fabia er da godt nok nogle små dyt-biler. Hvorfor ikke finde en med rigelig plads i ?
Større biler med større motorer kører endnu mere fantastisk. Prøv nogle flere mærker istedet for at låse dig fast på T og S.
Du bliver overrasket.
Men jeg går selvfølgelig også efter en 3-5 år gammel stc. Enten Audi A6d eller BMW 320d eller Avensis 2.2d eller Passat 2.0d næste gang = om 2-4 år.
Profil slettet
10-01-2007 kl. 16:35
"Tænk at smide rundt med pengene på afgift og brændstof. En Fabia bruger jo vildt meget mere brændstof end en Lupo. Og miljøafgiften. Mamma-mia. Sammenlign lige med en Lupo til 80,- halvårlig. Og forsikring. Oh ve, oh ve"
Så siger du "jamen plads og komfort". Så siger jeg "jamen endnu mere plads og komfort."
Man får hvad man betaler for. Fabia har bedre lys end en A6 !?!? Hæ. Den var god. Ellers andet ? Plads, komfort, luksus, acc. og fart, ja jeg kunne blive ved vs en A6 ? Ved ikke helt om du er på stoffer? MEN jeg giver mig. De er jo begge i samme concern ;=) . Og hvad ville Fabia være uden Audi og VW dele ? En 105 Rapid stationcar version 2007 ?
Men billigere. Det er den. Og mere økonomisk, ja. Og så er vi tilbage til Lupo'en.
Profil slettet
10-01-2007 kl. 16:46
Profil slettet
10-01-2007 kl. 17:07
Manden ER jo på vej til købe sin Yaris. Og den skal han nok blive glad for. Mindst lige så glad, som Enevoldsen er for sin Fabia. Og den er han ihvertilfald glad for ;=)
Min svorger har også en Fabia. Og det ER altså en lille bil. Men hvis man ikke er en 0,1T+ som mig og 3 likewise buddies på bagsædet, så er den sikkert lige i øjet.
Køb nu den Yaris. Og få den chippet.
At man kun må køre 130 er fis. Accelerations-burstet er mindst lige så sjovt. Se det er god værkstedshumor Ole O. der.
Profil slettet
10-01-2007 kl. 23:12
Jamen er det ikke Jeg-hader-VW-Kurt. Velkommen hid :=)
Der er VW-dele i en Fabia. Så er den vel også en lorte-vw-skoda, oder was herr Kurt ?
Profil slettet
21-01-2007 kl. 17:36