Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Toyota verso eller Berlingo 1,6 Hvad vil I råde mig til

Profil slettet

Profil slettet

07-12-2008 kl. 18:04

Har snart været hele vejen rundt og har udvalgt en Toyota verso Terra komfort 1,3 og en Berlingo 1,6 Multispace clim. VIGTIGT at det ikke på sigt blir dyrt med for mange repationer og et for ustablit køretøj. Gode erfaringer ønskes fra jer der har haft bilen og dermed kan råde mig inden jeg tager springet. Det er en stor beslutning for mig men tror nok jeg har valgt men syntes Berlingoen fra 2005 ser god ud og har god plads og det har jeg brug for med 3 børn så derfor håber jeg på erfaringer og oplevelser med denne bil

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

08-12-2008 kl. 00:17

arh jeg vil vælge Versoen MEN jeg vil altså lige tjekke om motorblokken er skiftet (oftest skiftet på garantien) hvis den har VVT-I motor det kan VVT-I motoren nemlig godt have problemer med men det gode ved VVT-I motoren er at den er kædetrukken så ingegn tandremsskift D4D som er (turbo)diesel udgaven har tandrem

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

08-12-2008 kl. 17:28

Hej Lone.

Du skal ikke tro på alt hvad du hører herinde (Dan Salg)

En Berlingo har slet ikke et voldsomt værditab som der påståes af Dan.
Jeg forskede lidt i sagen, hvis du tager en Yaris Verso 1,5og en Berlingo 1,8 (de har samme effekt) som er fra år 2000 så koster yarisen ca. 85-90.000 og en Berlingo med samme km. tal fåes til 70.000,-

Ifølge Bilbasens nypriser på disse biler har Berlingoen en afskrivning på 100.000 og Toyotaen 96.000,-

Så til Dan, medmindre at 500,- pr år= 41 kr. om MÅNEDEN er , for dig, en voldsom afskrivning så passer det ikke hvad du skriver til Lone.

Til Lone.

Køb den du bedst kan lide (jeg ville tage Berlingoen med den praktiske skydedør)

Henrik

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

09-12-2008 kl. 00:05

det kan bare ikke diskuteres at kvalitetsmessig er Toyotaen den bedste lysår foran Berlingoen