Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Toyota Corolla 1.3 chaser

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

02-09-2006 kl. 11:31

Hejsa, Så vidt jeg ved, er chaser-modellen den med mindst udstyr, som derfor har været billigst fra ny. De fleste Corolla'er er solgt med 1,3 motor, så det ændrer vist ikke på prisen. Corolla blev faceliftet i 96, og du kan bla. kende den nye på, at den har dobbelt airbag. Det vigtigste du skal kigge efter ved køb af en 10 år gammel Corolla er rust, men tjek desuden kølerens tilstand samt hvornår tandremmen er skiftet. 50.000,- for den du nævner lyder meget rimeligt. Held og lykke!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

02-09-2006 kl. 13:52

Chaser-modellen er den mest skrapede model af alle Corolla`er. Den mangler bl.a. indfarvede kofangere og har ikke servo (som alle andre Corolla har fra og med '96).

En Corolla er et fint valg; det er en meget driftsikker bil, der er billig at køre i. Tjek dog skærmkanterne for rust - de er næsten rustne på allesammen medmindre, de har været skiftet. Tjek også at bremserørerne er iorden, disse ruster også ofte. Ellers er der ikke så meget, du skal være opmærksom på, og du finder ikke en mere driftsikker bil end Corolla, hvis den er 10 år gammel. Held og lykke med købet.

Profil slettet

Profil slettet

02-09-2006 kl. 14:41

Hej alle.
Er der nogen der har noget klogt at sige om en sådan model. Den er åbenbart lidt billigere end andre Toyota Corolla eller Carina. Skyldes det 1.3 motoren? Jeg er på jagt efter en stationcar og har fundet én fra 1996 der har kørt 177.000 km til 50.000 kroner. Er det et dumt valg?

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-09-2006 kl. 14:41

Jeg er enig med de 2 andre der har skrevet.
En Corolla er meget diftsikker, men gør som de råder dig. Det er gode råd, de har givet.