Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Toyota Avensis VS Fiat Grande Punto

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

05-02-2009 kl. 16:28

Hej folkens. Sidder med lidt af et dilemma. Min kæreste og jeg står over for en dejlig situation at vi snart skal være forældre. Vi skal derfor have os en bil, men er lidt i tvivl, vi har derfor fundet frem til to som vi er meget int i. Vi vil bare have en bil som kører uden problemer og som der ikke kommer rep på de næste par år frem.. Hva synes i så er bedste af følgende?? Toyota Avensis år 1999 og kørt 125.000 km til ca 70.000 kr eller Fiat Grande Punto år 2007 og kørt 50.000 km til ca 80-85.000 kr??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

05-02-2009 kl. 22:27

Først og fremmest tillykke med den kommende familieforøgelse.

Det er godt nok 2 meget forskellige biler du har kig på.

Kan man virkelig få en Grande Punto til 80-85 K?

Det er nok et helt andet spørgsmål du skal stille dig. For det bliver vigtigt for jer at have plads i bilen. Tro mig. Og der kommer sådan en Punto lidt til kort efter min mening. Der vil Avensis være væsentligt bedre.

En Avensis er nok en af de mest driftsikre biler du kan finde. Og selv om den har en del år på bagen, er det en bil man kan regne med.

Men det er altså størrelsen i lige skal kigge på.... sådan en lille barn fylder ad h... til... med alt det habengut man skal have med....

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

05-02-2009 kl. 22:38

Hej Marco,

jeg har selv en Grande Punto og er rigtig glad for bilen. Men jeg har samme tanker som Martin. Godt nok er Grande Punto en nogenlunde rummelig bil, men den kommer jo ikke i nærheden af Avensis mht bagagerum.

Tvivler på i får en barnvogn i bilen. Kender flere der ved prøvekørsler af biler har slået en smut forbi deres hjem og prøvet at få barnevognen ind. Blot en mulighed, så får i da undersøgt sagen :)

Held og lykke

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

06-02-2009 kl. 11:18

Tusind tak for alle svarene...

Det er alle gode argumenter og ja det kommer helt sikkert til at kræve en hel del plads, og det er så også derfor vi har avensisen i tankerne, men som i også selv siger så er Punoten meget nyere, pænere i mine øjne, og måske et bedre køb da den jo har kørt meget mindre og er meget nyere.. Den er jo også mere økonomisk, og det er også en vigtig faktor. Men man kan jo aldrig komme over at Toyota laver bare gode biler, og de kører sgu bare, men kender ikke rigtig til Toyota...

Hmm det er sgu et svært valg... Og den kommer ca til at køre mindst 60 km om dagen på motorvej..

Marco Distefano

Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007

06-02-2009 kl. 15:50

Ja, det er godt nok lidt svært, har hørt rigtig meget godt om Toyota, men det lyder lidt som om folk sætter dem op på et piedestal, hvorimod Fiat er langt bedre end deres ry, ihvertfald blevet... Jeg hælder også mes til Fiat'en men det er sgu svært...

Profil slettet

Profil slettet

07-02-2009 kl. 22:52

Jeg vil nok også stille mig tvivlende om du kan få en 2007 `er til 80-85t. Har netop solgt en 06`er til 85t - til en forhandler !!

Hvorom alting er finder du et righoldigt udvalg " i mellem " de to valg, som måske begge er mere egnede til en småbørnsfamilie.

Eks. Mitsubishi Space Star er utrolig billig - selvom den er bundsolid og driftsikker. Den er rummelig mht barnestol og udstyr.
Andre stationcars - Peugeot 307 og Ford Focus er også ekstremt billige nu pga den økonomiske krise.

Peter Kleis

Peter Kleis
bruger siden
29-03-2005

08-02-2009 kl. 18:51

Hvis du er så afsindig heldig at finde En Grande Punto 2007 med 50000 på bagen til 80k ville jeg købe den, om ikke andet for at sælge den her på bilbasen og score en pæn fortjeneste! Jeg kan anbefale GP som en yderst driftssikker bil. Kig på 1,3 Mtj, den er meget økonomisk!