Bilbasen Forum
Toyota Avensis VS Fiat Grande Punto
Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007
05-02-2009 kl. 16:28
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
05-02-2009 kl. 22:27
Det er godt nok 2 meget forskellige biler du har kig på.
Kan man virkelig få en Grande Punto til 80-85 K?
Det er nok et helt andet spørgsmål du skal stille dig. For det bliver vigtigt for jer at have plads i bilen. Tro mig. Og der kommer sådan en Punto lidt til kort efter min mening. Der vil Avensis være væsentligt bedre.
En Avensis er nok en af de mest driftsikre biler du kan finde. Og selv om den har en del år på bagen, er det en bil man kan regne med.
Men det er altså størrelsen i lige skal kigge på.... sådan en lille barn fylder ad h... til... med alt det habengut man skal have med....
Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003
05-02-2009 kl. 22:38
jeg har selv en Grande Punto og er rigtig glad for bilen. Men jeg har samme tanker som Martin. Godt nok er Grande Punto en nogenlunde rummelig bil, men den kommer jo ikke i nærheden af Avensis mht bagagerum.
Tvivler på i får en barnvogn i bilen. Kender flere der ved prøvekørsler af biler har slået en smut forbi deres hjem og prøvet at få barnevognen ind. Blot en mulighed, så får i da undersøgt sagen :)
Held og lykke
Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007
06-02-2009 kl. 11:18
Det er alle gode argumenter og ja det kommer helt sikkert til at kræve en hel del plads, og det er så også derfor vi har avensisen i tankerne, men som i også selv siger så er Punoten meget nyere, pænere i mine øjne, og måske et bedre køb da den jo har kørt meget mindre og er meget nyere.. Den er jo også mere økonomisk, og det er også en vigtig faktor. Men man kan jo aldrig komme over at Toyota laver bare gode biler, og de kører sgu bare, men kender ikke rigtig til Toyota...
Hmm det er sgu et svært valg... Og den kommer ca til at køre mindst 60 km om dagen på motorvej..
Marco Distefano
bruger siden
26-10-2007
06-02-2009 kl. 15:50
Profil slettet
07-02-2009 kl. 22:52
Hvorom alting er finder du et righoldigt udvalg " i mellem " de to valg, som måske begge er mere egnede til en småbørnsfamilie.
Eks. Mitsubishi Space Star er utrolig billig - selvom den er bundsolid og driftsikker. Den er rummelig mht barnestol og udstyr.
Andre stationcars - Peugeot 307 og Ford Focus er også ekstremt billige nu pga den økonomiske krise.
Peter Kleis
bruger siden
29-03-2005
08-02-2009 kl. 18:51