Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Toyota Avensis '99 Larm fra udstødningen eller..?? Hjælp!
A. S.
bruger siden
19-10-2008
30-12-2008 kl. 23:26
Jeg er ved at købe en Toyota Avensis 1.8 Terra L/B fra 1999. Bilen har kørt lidt over 200.000 km og ser meget velholdt ud. Jeg har også prøvekøret den og den er stabil på vejen osv... men der er larm der kommer bagfra. Jeg var næsten overbevidst at det kom fra udstødningen. Forhandleren lovede mig at han vil se på problemet, og efter et par dage ringer han og siger at der var intet galt med udstødningen, og at den er skiftet for nyligt...
Hvis det ikke er udstødningen, hvad kunne den larmen skyldes ellers??
Jeg er meget urollig pga. dette da jeg har sagt Ja at jeg vil have bilen, men er nu lidt usikker og bange for at det kunne være et større fejl som sælgeren (bilforhandleren) enten ikke ved noget om eller ikke vil oplyse.
Sælgeren giver 3 mdr. 50% garanti.
Hvad skal jeg gør?Sidst rettet: 30/12-08
Sidst rettet: 30/12-08
vagner nielsen
bruger siden
16-04-2005
02-01-2009 kl. 17:38
Du skjal ikke være bange for bilen - en toyota kører langt - meget langt uden problemer.
"Rumleriet" kan meget vel være bagdækkene - som "bare løber med" og der kan komme "kanter" på dækkene - (prøv at mærke med en hånd) det kan give en rigtig rumlende lyd...
Jeg har efterhånden haft flere toyota - og har oplevet præcis det du skriver - og det er da et forsøg værd...
Ellers er der som andre oplyser - mange toyota til salg...
(netop fordi der sælges mange toyota - det er jo en go´ bil.)
(du kan nemt mærke "kanterne" på dækkene - som forhøjede "riller"...)
Sidst rettet: 2/1-09
"Rumleriet" kan meget vel være bagdækkene - som "bare løber med" og der kan komme "kanter" på dækkene - (prøv at mærke med en hånd) det kan give en rigtig rumlende lyd...
Jeg har efterhånden haft flere toyota - og har oplevet præcis det du skriver - og det er da et forsøg værd...
Ellers er der som andre oplyser - mange toyota til salg...
(netop fordi der sælges mange toyota - det er jo en go´ bil.)
(du kan nemt mærke "kanterne" på dækkene - som forhøjede "riller"...)
Sidst rettet: 2/1-09