Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Tør jeg købe en mercedes Viano

michael pedersen

michael pedersen
bruger siden
13-01-2006

26-01-2011 kl. 08:56

Jeg har længe kigget på en mercedes Viano, men de har alle køret rigtig mange km dem jeg har råde til, tør man købe en gamle taxi eller skal jeg vælge noget andet?..forslag...der skal være plads til 4 stor børn

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

26-01-2011 kl. 20:39

Som lidelsesfælle med 4 store børn :-) tog jeg i november 2009 den chance/risiko, du overvejer lige nu, ihvertfald delvist. Jeg købte en MB Viano 2,2 CDI Ambiente, som var importeret fra Tyskland med kun 80.000 km på tælleren, så jeg kan ikke svare på om GT (gammel taxi) udgaven er holdbar. Det, jeg kan svare på, er at kravet om plads blev opfyldt. Jeg (190cm) kan sidde foran fruen (182cm) som kan sidde foran sønnen (14 år og 186cm) og der er plads til at køre sæderne frem og tilbage og strække ben og bagageplads til seks personer på 14 dages campingferie og naturligvis plads til de tre tøser også.
Køreoplevelsen er OK uden at være prangende. Støjniveauet er i den høje ende. Brændstofforbruget ligger omkring 10-10,5 km/l diesel.

Den eneste alvorlige konkurrent pladsmæssigt er VW Multivan. Jeg har tjekket alle, tror jeg, 6 og 7 personers biler på markedet og pladsmæssigt er der ikke noget der kan måle sig med med disse to.

Dog kan trekløveret Citroen Jumpy, Peugeot Expert, Fiat Scudo måske også være en mulighed. De er ihvertfald billigere.

Niels-Juel Nielsen

Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005

28-01-2011 kl. 12:38

Gad vide om MB er lige så large med rustreparationer på en importbil, for lige præcis den der cromliste på bagklappen har også forårsaget et par røde pletter på min.