Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Superb el. Passat

Profil slettet

Profil slettet

06-09-2006 kl. 20:03

Jeg ville helt klart købe Skodaen, du får en større bil, mere udstyr. Pris tabet tror jeg ligger meget tæt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Nisvet Omerovic

Nisvet Omerovic
bruger siden
10-01-2006

10-09-2006 kl. 20:54

hvorfor købe en kopi når du kan købe originalt passat meget beder bil og holder sin pris

Thomas Nielsen

Thomas Nielsen
bruger siden
06-01-2004

10-09-2006 kl. 22:14

jeg tror helt sikker jeg vil tage passat den holder prisen beder du kan jo også købe passat i en 130hk tdi sørg for at købe den i en st.car den holder bare prisen det er den de fleste vil ha

Profil slettet

Profil slettet

10-09-2006 kl. 23:34

Jeg ville ikke spilde de ekstra penge på en Passat, som alligevel ikke har den "prestige", som nogen fejlagtigt tror. Du får mere bil i Skoda´en (mere plads & udstyr), og i dette tilfælde også en større motor. Værditabet er der ikke den vilde forskel på.
Så, hold dig til mottoet "hellere løbe, end Vw købe" - og snup så Skoda´en =)

Karsten Møller

Karsten Møller
bruger siden
06-01-2004

11-09-2006 kl. 13:48

Hej, Jeg har prøvet at køre begge biler (ikke ejet). Skoda er stadig belastet prestigemæssigt i min bog (jeg er 34), MEN jeg må indrømme at Superb'en var suveræn at køre i, men kabinen kan måske virke lidt "Wartburg-agtig" - hvorfor hulen Skoda ikke vælger pænere interiør er mig en gåde;-) Der er Passat'en sltså pænere og mere stilrent (smag og behag). Forskellen rent køreegenskabsmæssigt er begrænset - det handler om det lille forskel. Prøv dem begge hvis du er ligeglad med prestige, køb Passat for en anelse bedre prestige. Køb Superb for kraften og overskudet i motoren, køb Passat for sikker gensalg. Jeg vil nok vælge Superb pga. hypperne.

Profil slettet

Profil slettet

11-09-2006 kl. 14:03

Den er bygget på en forlænget Passat-platform, og kabinen er langt hen af vejen også nem at genkende fra Passat. Så det med materialer osv. er hat og briller, det er stort set det samme.

Thomas Nielsen

Thomas Nielsen
bruger siden
06-01-2004

12-09-2006 kl. 13:05

jaja det er derfor der køre så mange af de superb

Profil slettet

Profil slettet

12-09-2006 kl. 15:05

Jeg står med en ben på hver side og i tvil om jeg skal købe en Skoda Superb 1,9 Tdi m. 130 HK eller VW Passat 1,9 Tdi m. 105 HK.
Hvor har jeg det største økonomi tab? Hvor for jeg mest for pengene?