Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Studiebil - billigst på 5 år?

Profil slettet

Profil slettet

23-09-2008 kl. 18:10

Jeg er en ung mand på 22 der skal læse de næste 5 år. Jeg kører 15-20.000 om året og vil gerne have min fiesta ´84 skiftet ud. Kigger både på helt nye "billig-biler", gamle biler og ældre momsfri varevogne. det vigtige for mig er at komme billigst og helst bekymringsfrit gennem de næste 5 år. Har kigget på alt fra ny (fabia, aveo, punto og colt) til gammel (carina, mondeo) Dog kan forsikringen lokke på nogen af de nye da jeg ikke har nogen anciennitet. Hvis valget skulle falde på ny bil har jeg råd til at betale kontant, så der skal ikke tages højde for renter... Håber I bare skyder nogle forslag afsted! - Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

martin andersen

martin andersen
bruger siden
15-03-2007

24-09-2008 kl. 15:22

en lupo går ikke mere i stykker end andre biler, det er en skrøne der er optået af en eller anden årsag - måske fordi nogen gerne ville sælge flere fiat panda der jo absolut ikke kan sammenlignes med en kvalitetsbil som VW Lupo - panda er en ægte lille bil hvor du kan mærke hvor der sparet, derimod har lupoen ikke været billig fra ny og det kan mærkes når du sætter dig ind i den dørene er solide, sæderne med god støtte i det hele taget føles det som om du sidder i en noget større bil.
Men ihvertfald, så har jeg selv haft Lupo i en del år og jeg har fået skiftet bremser (helt almindeligt slid) og har fået et nyt batteri og det er det der blevet lavet på den ud over selvfølgelig alm. service som på alle andre biler.
Jeg har før haft Peugeot 206, Bmw 320 og VW Polo og de har været langt dyrere i reparationer og har kørt i den grad meget kortere literen.
så jeg kan kun ryste på hovedet af hvad bliver fremlagt af myter om Lupo.

Profil slettet

Profil slettet

26-09-2008 kl. 20:15

Ville også kikke mere på Colt og Aygo.
Modsat Fiats 2 år, får du 3 års garanti. Og også længere rustgaranti.

Men måske endnu vigtigere, kik på dit eget budget.
En Aygo kan man godt have på SU, kik evt. på www.citybugowners.dk

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

26-09-2008 kl. 20:38

Køb en ny mikro bil

KIA Picanto
Fiat Panda
Aygo/CI/107
Colt

Personligt ville jeg gå efter den bil jeg sad bedst i og som havde 3 års garanti, du kan også overveje en KIA RIO der får du så lige lidt mere plads.

Jeg har kørt Picanto i 3 år, der har ingen problemer været, bortset fra at det originale batteri stod af efter 2½ år.

Skulle jeg gøre købet om ville jeg måske købe en Panda med en service aftale istedet - jeg syntes C1 larmer for meget.

Overvejer du en brugt kunne det være en Fabia den syntes jeg kører godt.... omend den er lidt kedelig.

Profil slettet

Profil slettet

01-10-2008 kl. 08:29

Hvorfor betale 105.000,00 for en C1 som er et år gammel, når listeprisen på en ny starter lige under 107.000,00?