Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stor familiebil til fornuftig pris

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2008 kl. 13:04

Hej Jeg står snart i den situation at have 3 børn under 1 år - dvs tre børnesæder, tvillingebarne/combi/klapvogn i bagagerummet osv af habengut... Basalt set leder jeg efter en bred bil med masser af bagagerum... Derfor leder jeg efter en bil med plads til det hele - og selvfølgelig må den helst ikke koste en herregård. Jeg har kigget lidt på de mellemstore MPVer - Mazda 5 - Seat Altea XL - Ford S-Max - men de koster jo... Har I nogle forslag - vil jeg meget gerne høre... På forhånd tak Michael

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-06-2008 kl. 14:33

Du kan ikke have tre børn i en Mazda 5.
S-Max kan nok klare opgaven, men er jo ikke helt billig.
Har du overvejet Citroen C4 Grand Picasso?
Den er stor, velkørende og forholdsvis billig.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-06-2008 kl. 15:16

Jeg kører også selv i Mazda 5, og jeg vil ikke byde nogen at skulle sidde på den lille ubehagelige midterpude.

Noget helt andet er så, at Michael skal have plads til tre børnesæder, og det kan der med sikkerhed ikke være i en Mazda 5.

Det Gert siger med skydedørene er dog helt korrekt.
De er ekstremt praktiske, dem vil jeg også nødigt undvære.

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2008 kl. 20:31

ja kia carnival - men den er jo meget stor og ikke vildt økonomisk i brændstof... Jeg har overvejet Berlingo/Partner - men kender kun de gamle som mindede meget om Julemandens kane at køre i :)

Honda Stream kender jeg ikke - men hvad jeg har kunne finde ud af - går det heller ikke med 3 børnesæder/autostole på bagsædet - altså skal man bruge 3. sæderække - og vupti - bagagerummet er væk :(

Der er jo osse Fiat Multipla - men så er jeg osse ved at løbe tør for bud selv...

Profil slettet

Profil slettet

17-06-2008 kl. 20:40

..hvordan får man sig en køretur i Julemandens kane? Det gad jeg godt at prøve ;-)

Men tjek lige den nye model af Berlingo/Partner - har selv prøvet den, og synes at den er fed, men jeg kører også i den gamle kane-model til daglig.
Vh Anders

Profil slettet

Profil slettet

25-06-2008 kl. 14:24

Jeg har selv tre børn på 1, 5 og 6 år (d.v.s. tre barnestole) og kører en VW Touran. Der er god plads til alle samt mulighed for, at tage ekstra legekammerater med på de sidste to bagsæder i tredje sæderække.
Den er umiddelbart ret dyr at købe men kan leases for godt og vel kr. 4.000,-/md. hos Fleggaard Leasing (jeg er altså ikke på provision men leaser selv min bil hos dem.)
God jagt.

Kenneth Allan Jalving Lystlund

Kenneth Allan Jalving Lystlund
bruger siden
21-12-2004

26-06-2008 kl. 08:07

Hej Michael

Jeg kan kun anbefale en ældre Volvo stc. 700/900 model, den har et formidabelt bagagerum til tvillingebarnevogn den sluger simpelthen alt hvad du skal have med. Den er tilmed ikke dyr i indkøb og drift (billige reservedele) kører ca. 11 km/l (940) den er billig i indkøb ifht. hvad du selv foreslår og man behøver ikke at være så forsigtig mht. buler og ridser, en familie bil bliver brugt hårdt. Jeg har selv tre små børn i autostole og det er ikke et problem med tre styk på bagsædet.

Helt klart værd at overveje tag ud og rejs for resten af pengene.

Mvh.
Kenneth

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2008 kl. 14:22

Køb en Ford C- max og en tagboks så er du godt kørende for rimelige penge. Du kan vælge end med få kilometer og spare mange penge.

Knus og kram
Vibeke

Profil slettet

Profil slettet

30-06-2008 kl. 12:01

hej Michael

Jeg synes du skulle købe en Ford Galaxy. Eller en VW Sharan.

Tommy Skov

Tommy Skov
bruger siden
12-01-2006

02-07-2008 kl. 07:40

Hej Michael
Prøv at kigge på Mitsubishi Grandis - Tror den vil kunne løse dine problemer.

MVH

Tommy

Niels Jørgen Møller

Niels Jørgen Møller
bruger siden
29-08-2007

31-07-2008 kl. 18:34

Jeg kopierer lige mit svar fra et andet indlæg...:

En bred bil med plads til 3 autostole, bagage og høj pålidelighed: Peugeot 408! Kan man leve med det lidt specielle udseende så er det bare bilen. Kører som en drøm og er tilmed ret økonomisk i HDI-versionen. Det bedste allround-bud efter min mening, da den kan det hele. Ikke mindst afslappet motorvejskørsel, hvor Berlingo, Partner o.lign. er for vindfølsomme (min mening!). Et andet rigtig godt bud er selvfølgelig Ford Mondeo; stor rummelig stationcar, hvor specielt TDCI-udgaverne kører super godt. Masser af plads og køreglæde.