Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stor bil, langt på L.

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
27-10-2008

27-10-2008 kl. 21:05

Jeg overvejer om jeg skal købe en gulpladebil, som jeg skal bruge til at transportere lydudstyr ca. 2-3 gang om måneden. MEN, alle de mange afgifter som der er på en gulpladebil forvirrer mig, og får det hele til at lyde meget dyrt! Men er der nogen fordel i at jeg køber en på guleplader end en på hvide plader? Det som lokker mest er at det er er nemmere at få plads til ting i en som har guleplader. Jeg vil kun have en som køre langt på literen. Min 17-18 km/l. Jeg har selv overvejet en Citroën picasso 2.0. Men hvad mener i? Ps. Det er desuden min første bil, og er stadig kun 18.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
27-10-2008

27-10-2008 kl. 21:12

Prisen skal være maks ca. 60000 for bilen

Profil slettet

Profil slettet

28-10-2008 kl. 15:11

Det er jo svært at sige... Hvis du køber en bil der har 1.reg efter 6/1998 kommer du af med 5.040,- kr ekstra i misundelsesafgift. Som første gangskøber ville jeg hvis jeg var dig finde en bil på hvide plader, hvor du har plads til alle dine ting, for afskrivningen på en hvidpladebil kontra en bil på gule plader er ikke så stor.

Uanset hvad, så ville jeg bruge nogle af de 60.000 på en udbetaling i stedet for og så købe en helt ny bil med fabriksgaranti og så kan du derigennem også få en fordelagtig forsikring.

Hvis det skal være en bil på gule plader, så kunne det f.eks være en helt ny Fiat Fiorino, den koster 99.990 plus moms. Peugeot og Citroen har en bil der er helt den samme, men med et andet emblem...