Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

st.car til max 50.000 kr

Profil slettet

Profil slettet

11-04-2008 kl. 17:36

Jeg står og skal købe en brugt st.car til max 50.000 kr. Jeg har set på følgende. Renuelt Leguna 1,8 fra 1998 - 1999 Ford Mondeo 2,0 fra 1997. Peugeot 407 2,0 fra 1997 - 1998. Jeg synes at man får mest bil for pengene hos Renuelt og jeg er bange for at Mondeoen er en slidt firmabil. Men er der evt. et alternativ til en st.car ? da vi står og skal have plads til en barnevogn. Sidst rettet: 11/4-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

11-04-2008 kl. 20:08

Jeg har bitre erfaringer med Lagunaen - Fed bil de 2 måneder, den kørte... Du skal virkelig passe på med den.

Forden kender jeg kun som en fornuftig bil, som man skal være over mht. rust, og der er meget bedre plads i den.

Peugeoten kender jeg kun efter 2000, og det er en velkørende bil.

Du skulle måske tjekke, om du kan være i en hatchback og tjek også Mazda 626 og Nissan Primera, hvis du kan finde en med rustbeskyttelse.

Det vigtigste ekstraudstyr er uden tvivl en aircondition, der virker, for ungerne bliver syge i en varm bil.Sidst rettet: 11/4-08

Sidst rettet: 11/4-08

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

23-04-2008 kl. 20:50

Laguna og 406 er ofte også gamle firmabiler. Jeg tror ikke, man nødvendigvis skal være bange for det - firmabilister kører jo ofte langt, hvilket slider mindre end mange koldstarter. Jeg tror mere, man skal være på vagt i forhold de 7 år, der er gået fra bilerne skiftede fra at være firmabiler til at være privatbiler. Find en bil, der har været passet godt på - med service, undervognsbehandling - og gerne originale alufælge, der formentlig vil sladre om 'kantstensbesøg' og lignende. Der er masser af biler at vælge imellem, så man kan godt tillade sig at være lidt kræsen!
Og i øvrigt; der kan være god mening i at prøve, om en 5-dørs kan rumme barnevognen - ligesom bagagerummene i den mindre klasse (astra, xsara etc.) ofte rummede omtrent det samme som 'de store'.
God jagt - Ulrik

Kennet Christensen

Kennet Christensen
bruger siden
24-07-2006

23-04-2008 kl. 21:07

Du skal prøve at se på en volvo 850 stc. Uanset hvlken motor str den har, så kører den helt kanon. Den er lidt dyrere end gennemsnittet i dele. Til gengæld går der meget sjældent noget i stykker. Den har desuden også noget mere sikkerhed end nogen af de biler du nævner, lige med undtaelse af renault. Tænk på de kære små hvis det en dag skulle gå galt. Jeg har selv haft en hel del volvoer, og har altid været meget glad for dem. Man skal heller ikke være nervøs for deres km antal, for de kører MEGET langt. min 850 havde kørt 380 tusinde uden problemer. Lige pt har jeg 2 ford mondeo stc, og dem er der også rigtig god plads i, og de kører fremragende. De slår dog ikke de 5 cyl volvo 850

Profil slettet

Profil slettet

26-04-2008 kl. 08:14

Den ser rigtig fin ud, men deværre lidt for dyr !

Hvad angår Volvoen, så får man jo ikke andet end en rigtig lorte bil der har kørt langt fra max.1994. Det er bare ikke fornuftigt, men en Mondeo er helt sikkert den bil vi vil gå efter.

Tak for hjælpen gutter!