Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

St.car til ca. 7-90.000

Thomas Pedersen

Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004

24-09-2006 kl. 21:36

Jeres Budget rækker næsten til en Skoda Octavia Combi(st.car) Dette er i bund og grund en golf 4, bare med et større bagagerum=548L(ny model mondeo 540L) .Den er galvaniseret, så meget mere modstanddygtig overfor rust og somregel med mere udstyr end de fleste.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

24-09-2006 kl. 23:21

hvad med en Huyndai Elantra st.car måske lige så pålididelig som en Corolla (min kusine har en - godt nok en Sedan) men den går ikke istykker - og den koster meget mindre end en Corolla

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2006 kl. 16:03

Hej.
Hælder faktisk også mest til 406 2.0 st. car fra ca. 98-99.
Har fået bud på forsikring på 8800,- med selvrisiko på 2200,- som helt ny billist og 29 år. Hvor langt har din kørt og hvor langt kan de tåle at have kørt??

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2006 kl. 16:05

Men skal også lige sige at der er været mange forskellige bud på forsikring. Fra ca. 20000-12000 kr som det laveste inden vi fik fra Tjenestemændenes Forsikring under Tryg. Arbejder hos TDC så har den mulighed heldigvis.
Har ikke kigget på f.eks. Golf eller lign. da jeg ikke synes de er store nok hvis de skal køres af os i mere end et par år.

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2006 kl. 16:05

Hej

Vi skal til dec. købe vores første bil som vi har besluttet skal være en st. car, da den til marts skal have plads til en barnevogn. Men det er lidt svært for os at vælge en bil synes vi.
Derfor vil alle anbefalinger og råd blive modtaget med kyshånd ;-)
Vi har mulighed for at bruge ca. 70-90.000 kr (måske lidt mere...)og den skal være fra min. 1998.
Har kigget lidt på peugeot 406 2,0 st. car men synes de har kørt langt til den pris.
Andre jeg har kigget på er mondeo og avensis.
Vores behov vil nok være ca. 10-12.000 km/årligt.

Samtidigt også gerne gode råd til valg af forsikring da vi jo er nybilister og det som bekendt er en dyr sag...

Håber på nogle gode råd, både til hvad vi kan vælge men også hvad vi absolut ikke skal vælge.

Mvh
Bo