Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stationcar til børnefamilien, max. 140.000 kr og alder max. 3-4 år

Profil slettet

Profil slettet

06-12-2010 kl. 10:00

Jeg behøver lidt hjælp til om jeg går den rette vej. Jeg har kig på en Ford Focus st. car, som der er en del af til salg, som opfylder ovennævnte krav. Det er især modellen Trend Collection jeg har kig på, da jeg gerne vil prioritere at have udstyr. Men er lydhør overfor andre modeller. Jeg søger efter modeller som er fra 2007 og nyere og max. kørt 100.000. Mit kørselsbehov er dagligt ca. 75 km til/fra arbejde. Ialt kører vi vel ca. 25.000 årligt. Bør det være den rigtige bil ? Af andre modeller har jeg kigget på Peaugeot 307, Mitsubishi Lancer og Skoda Fabia. 307'eren er for lille synes jeg, Mitsubishiens design er jeg ikke så glad for og Fabiaen er også for lille, så alt ialt er min vurdering at Focussen bedst opfylder mine krav. Ligeledes har jeg jo set at Focus 2007 jo blev kåret som årets brugtbil!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

06-12-2010 kl. 10:08

Lige umiddelbart synes jeg at Focus er et ganske udemærket valg. Man kan godt sige at du drager fordel af at Ford har stort værditab i de første 3-4 år.
Største minus ved Ford er deres rustbeskyttelse eller mangel på samme. Så du skal gå efter en der har fået supplerende rustbeskyttelse, eller i det mindste få den tjekket GRUNDIGT inden du skriver under.
Men bilen i det hele taget er en pæn, velkørende bil, uden de store problemer.

Opel Astra Wagon er også en mulighed at kigge efter. Dog er der næppe lige så meget udstyr som i en Focus.

Det undrer mig lidt at du ikke synes der er plads nok i PUG 307 st.car. Jeg ville dog mene at der er bedre plads i den frem for Focus.

Dog burde FOcus være mere driftsikker end Pug 307.

Jesper Nielsen

Jesper Nielsen
bruger siden
22-08-2004

26-12-2010 kl. 20:24

Jeg kan også helt klart anbefale Renault megane II 1,6 st.car. Har selv en og det er absolut den bedste bil jeg har haft. Har tidligere kørt både ford, mazda og Peugeot. Den er godt udstyret og der er Kanon god plads. Købte den selv pga familieforøgelse. Den er lidt "fransk" indvendig, men kører super godt og der er INGEN problemer. Jeg kigger selv efter ny bil i øjeblikket, men har svært ved at finde en som jeg hellere vil have, uden at den bliver alt for dyr. du er velkommen til at skrive for spørgsmål.

Carsten Johannessen Bruun

Carsten Johannessen Bruun
bruger siden
08-07-2003

28-12-2010 kl. 11:26

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.